Jobba statligt når allt fler på sociala medier

Vårens satsningar på kampanjer i sociala medier har gett resultat för varumärket Jobba statligt.

Bild: genrebild med tre smileys

Under våren har projektet gjort ett antal satsningar på att nå ut med material i sociala medier, som Facebook, Linkedin och Instagram.

Det är framför allt två filmer på temat Vill du bli del av någonting större? som har sponsrats (se filmerna nedan).

Under sista veckan i maj visades filmerna över 84 000 gånger på LinkedIn. Totalt har kampanjen visats 240 000 gånger över hela landet och personer inom många olika branscher och yrkeskategorier har visat intresse för innehållet.

"Bilfilmen" har också körts i en kampanj på Facebook och Instagram under två veckor och under den tiden visats för 55 000 personer.

Kampanjerna har lett till en rejäl ökning i antal besök på webbplatsen Jobba statligt och även till att fler gillar projektets Facebook-sida.

– Det är roligt att vårt arbete med sociala medier verkligen börjar ge resultat på riktigt. Och tanken är ju att det ska leda till att fler och fler får upp ögonen för staten som arbetsgivare, säger Ann Lindblad, projektledare.