arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Vikarierande registrator sökes till Hovrätten för Västra Sverige

  • Yrkesroll

    Arkivassistent

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 maj

  • Sök jobbet senast

    10 juni

Om jobbet

Hovrätten för Västra Sverige är näst störst av landets sex hovrätter.

Hovrättens huvudsakliga uppgift är att pröva mål och ärenden som överklagats från de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Domstolen är organiserad med fyra dömande avdelningar och en administrativ avdelning. Vid hovrätten arbetar ca 120 personer. Hovrätten har lokaler i centrala Göteborg.

Registratorskontoret ansvarar bl.a. för att registrera nya mål och ärenden, besvara frågor från allmänheten och hantera beställningar av allmänna handlingar i avslutade mål och ärenden.

Arbetsuppgifter

Som registrator erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete på registratorskontoret. Arbetet består i huvudsak av att registrera och hantera olika handlingar samt att besvara externa och interna förfrågningar. Du ger service både internt och externt. De externa kontakterna kan t.ex. vara med parter, advokater och andra myndigheter. Internt samarbetar du dagligen med domstolens övriga medarbetare men har också mycket kontakt med Högsta domstolen och de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är t. ex. gallring och vård av handlingar, bevakning av laga kraft samt fysisk insortering av akter till arkivet.

Vem är du?
Du skapar goda relationer till dina kollegor och bidrar med din kompetens till hela gruppens gemensamma arbete. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Tjänsten kräver att du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad, pålitlig och har gott omdöme.

Du har en förmåga att förutse problem och du arbetar lösningsorienterat. För att trivas hos oss behöver du kunna vara flexibel och hantera olika uppgifter och situationer. Det är viktigt att du, inte minst under perioder med hög arbetsbelastning, kan samarbeta, prioritera och arbeta effektivt med bibehållen hög kvalitet.

Du har en fullgjord gymnasieutbildning. Meriterande är dokumenterad erfarenhet från framgångsrikt arbete inom administration och/eller service. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Tidigare arbete inom offentlig förvaltning, advokatbyrå eller liknande kan vara meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Anställningen avser ett vikariat till den 31 augusti 2021 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Vikariat

Omfattning: Heltid 100%

Tillträde: Enligt överenskommelse


Antal platser: 1

Lön: Individuell lönesättning tillämpas


Sista ansökningsdatum: 2020-06-10

Referensnummer: 2020/0088

Övrigt

Vi undanber oss vänligen, men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner

Carina Sigurdson

Registrator


Tfn 031-701 23 38

carina.sigurdson@dom.se

 

Facklig företrädare:


Celeste Pérez Rodríguez (ST-Domstol)

Domstolshandläggare


Tfn 031-701 23 82

Celeste.Perez@dom.se

 

Jonas Silfverberg (Akavia)

Hovrättsråd


Tfn 031- 701 22 81

Jonas.Silfverberg@dom.se

 

Välkommen med din ansökan!

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Arkivassistent

Lön

Individuell lönesättning tillämpas

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning