arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Verksamhetsutvecklare inom Lokalförsörjning

  • Yrkesroll

    Organisationsutvecklare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    16 oktober

  • Sök jobbet senast

    1 november

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Verksamhetsutvecklare inom avdelningen för Verksamhetsstöd Område Lokalförsörjning
Placering i Göteborg, Halmstad eller Östersund

Arbetsuppgifter och ansvar


Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi söker dig som

  • har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
  • har flerårig erfarenhet från arbete inom lokalförsörjning och/eller verksamhetsutveckling
  • har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
  • har goda kunskaper i projektledning
  • är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
  • är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
  • har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
  • är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt
  • har B-körkort

Det är meriterande om du:

  • har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
  • har erfarenhet av IT-kravställning
  • har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
  • har arbetat med digitalisering och automatisering
  • har erfarenhet av processutveckling
  • har erfarenhet av projektledning
  • har erfarenhet av fastighetsrelaterade frågor
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt



En tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i stor utsträckning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placering är på något utav våra kontor i Göteborg, Halmstad eller Östersund.

Kontakt



Rekryterande chef: Rebecca Frisk, 010-113 71 03 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18 Seko: Anne Svensson, 010-113 83 07.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 1 november 2020.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Organisationsutvecklare

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat