arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Verksamhetsutvecklare inom kundmötesområdet

  • Yrkesroll

    Verksamhetskonsult, IT

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    13 mars

  • Sök jobbet senast

    3 april

Om jobbet

Vill du arbeta som verksamhetsutvecklare på en stor spännande myndighet, där du kan bidra till ett väl fungerande samhälle för privatpersoner och företag? Skatteverket har en stor digitaliseringsförflyttning framför sig där du kommer att vara med och skapa rätt förutsättningar.

Om jobbet

Som verksamhetsutvecklare inom kundmötesområdet arbetar du med att förvalta och utveckla Öppna API’er, integrationer och informationsutbyten. Du har en roll som Product Owner (PO) inom vårt agila ramverk Safe.

Kortfattat innebär rollen som PO att vara en nyckelspelare inom utvecklingsorganisationen som tillsammans med produktledningen driver utveckling genom att proaktivt analysera affärskrav och driva tydliga prioriteringar gentemot utvecklingsteamet. PO ansvarar för att produktens backlogg är uppdaterad och prioriterad och hjälper kravanalytiker/BA med arbeta fram kundbehoven. Backloggen är en mix av nya funktioner, underhåll, lagkrav och life cycle management. PO ska tillsammans med ett utvecklingsteam planera och estimera delmängder av affärskrav för att gemensamt sätta en planering framåt och sedan följa processen hela vägen ut i produktion.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du kommer att vara placerad på Kundmötesavdelningens tjänsteutvecklingsenhet i Solna.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:


- ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift
- vara utvecklingsorienterad och ha förmåga att driva utvecklingsarbete
- ha god samarbetsförmåga samt vara duktig på att bygga relationer
- ha förmåga att leda och fatta beslut självständigt

Du ska även ha:


- aktuell och relevant erfarenhet av produktansvar, som Product Owner eller motsvarande roll
- erfarenhet av att arbeta agilt inom Safe-ramverket
- utbildning inom systemvetenskap

 Det är önskvärt att du tidigare har arbetat med integrationer.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Vi planerar att hålla intervjuer med start vecka 17.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Verksamhetskonsult, IT

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning