arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Verksamhetsutvecklare inom informationsförsörjning

  • Yrkesroll

    Organisationsutvecklare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    3 juli

  • Sök jobbet senast

    9 augusti

Om jobbet

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete

Sektion utveckling ansvarar för verksamhetsutveckling inom områdena Fordonsregistrering, Skatter och Avgifter, Person/Intressent och det Effektiva mötet samt PUCK (Produktion Utskick Certifikat Korttillverkning). Vi samverkar med andra myndigheter och företag och vi deltar i internationella uppdrag.

På sektionen arbetar 20 personer som verksamhetsutvecklare, utredare och verksamhetsspecialister. Vi behöver nu förstärka sektionen med ytterligare verksamhetsutvecklare med inriktning informationsförsörjning.

Dina framtida arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta med att utveckla området som heter ”Tillhandahålla information”. Området ansvarar bland annat för utlämnandet av uppgifter från vägtrafikregistret. I din roll kommer du att arbeta med att utveckla processer och frågor som är kopplade till hur vi lämnar ut information i kommersiellt och förvaltningsrättsligt syfte, hur vi paketerar våra tjänster och samtidigt efterlever regelverket som styr denna hantering.

I rollen arbetar du tillsammans med andra parter inom Transportstyrelsen och genomför verksamhetsanalyser samt identifierar utvecklingsbehov. Du stöttar linjearbete och projekt med processmodeller, analyser och verksamhetskunskap och leder utvecklingsarbetet framåt i nära samarbete med andra inom myndigheten. Det är viktigt att du kan se helheten snarare än detaljer.

Du kommer även delta i remissarbete, implementera nya eller förändrade regler och svara på frågor från externa aktörer. I arbetet ingår även att se över vår informationsplattform då vi strävar efter att effektivisera, digitalisera och göra ständiga förbättringar för våra kunder.

Du måste ha

  • en akademisk utbildning om minst 2 år med inriktning systemvetenskap eller annan motsvarande kunskap som vi bedömer likvärdig
  • minst 5 års erfarenhet av verksamhetsutveckling med kopplingar till it-stöd
  • erfarenhet av att arbeta som projektledare om minst 2 år, gärna med inriktning inom något för tjänsten relevant område
  • god förmåga och erfarenhet av att skriva analyser, beslutsunderlag och rapporter.

Det är meriterande om du också har

  • arbetslivserfarenhet av förändringsledning, gärna inom offentlig förvaltning
  • arbetslivserfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig verksamhet
  • kännedom om PM3 eller annan förvaltningsmodell
  • kunskap om agilt arbetssätt
  • arbetat med Sparx Enterprise Architect, Visual studio eller liknande verktyg.

Vi vill att du

  • är nyfiken, har ett öppet sinne och vill utvecklas i takt med verksamheten
  • är strategisk, lösningsfokuserad och har förmåga att se helheten
  • arbetar strukturerat, är analytisk och kan beskriva dina slutsatser på ett enkelt och pedagogiskt sätt
  • har god förmåga att kommunicera, samverka och skapa engagemang såväl internt inom myndigheten som externt med parter som branschorganisationer, media, företag och andra myndigheter.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning. Intervjuer kommer att ske i augusti.

Under vecka 32 finns sektionschef Lisa Lundberg tillgänglig för frågor på 010-49 53 184 lisa.paglinglundberg@transportstyrelsen.se

Saco, Astrid Edlund finns tillgänglig v.29 och ST, Anna Malmborg finns tillgänglig v.28-31, och nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 9 augusti 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-5439. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen


Antalanställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområde:

Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:

Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Organisationsutvecklare

Lön

Individuell lönesättning.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat