arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Upphandlare till avdelningen för verksamhetsstöd

  • Yrkesroll

    Upphandlare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 juli

  • Sök jobbet senast

    23 augusti

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Arbetsuppgifter


Försäkringskassans upphandlingsorganisation finns i Stockholm, Sundsvall, Arvidsjaur, Östersund, Örnsköldsvik, Ystad och Umeå. Inom upphandlingsenheten arbetar 22 personer. Upphandlingsarbetet bedrivs i tre team: Team IT, Team fastighet samt Team tjänster. Upphandlingsenheten genomför upphandlingar och avrop för hela Försäkringskassan. Även ansvaret för elektronisk handel och travel management tillhör Upphandlingsenheten. Vi är i processen att införa kategoristyrning som arbetsmetod.

Du kommer att tillhöra Team IT och genomföra anskaffningar av IT-produkter och – tjänster. Du deltar i kvalificerade förstudier/omvärldsanalyser och genomför upphandlingar, självständigt eller i grupp, uppföljningar samt avrop som genom förnyad konkurrensutsättning. Arbetet sker i enlighet med gällande processer.

I arbetet ingår även att driva eller delta i projekt, vara rådgivare och utbildare gällande upphandlingsområdet. Du medverkar och genomför externa aktiviteter som leverantörsträffar och referensgruppsmöten. Då enheten och Försäkringskassan finns på flera platser runt om i landet sker mycket av kommunikationen via Skype.

Vi söker dig som

  • har högskoleexamen, gärna inom it eller teknik, eller andra kvalifikationer som bedöms likvärdiga
  • har erfarenhet av praktiskt inköps-/upphandlingsarbete eller motsvarande
  • har goda kunskaper inom upphandlings- och inköpsområdet
  • agerar proaktivt på eget initiativ och tar ansvar för resultat
  • är serviceinriktad och van att arbeta med kunden i fokus
  • är strukturerad, har gott omdöme och har en god analytisk förmåga
  • har förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt samt skapa kontakt och förtroende
  • har god kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har

  • goda kunskaper av LOU (Lagen om Offentlig Upphandling)
  • erfarenhet av att upphandla IT-produkter och -tjänster
  • praktisk erfarenhet av projektledning och processinriktat arbete
  • erfarenhet av förhandling, uppföljning av avtal/upphandlingar och strategiskt arbete med upphandlings-/inköpsfrågor
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placering för tjänsten är i Stockholm och det kan eventuellt bli aktuellt med placering i Sundsvall. Resor förekommer i tjänsten. Försäkringskassan gör ekonomisk kontroll i samband med rekryteringen.

Kontakt


Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Catarina Wireklint, 010-111 90 36. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen):  Rebecca Svanedal, 010-111 37 53, Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Saco-S Cecilia Silverson, 010-115 26 18. Fackförbundet ST Marita Lantto, 010-119 52 48. Seko Anne Svensson, 010-113 83 07.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 23 augusti 2020.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Upphandlare

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat