arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Sommarvikarier till Helpdesk

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 11 dagar - 3 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 februari

  • Sök jobbet senast

    1 mars

Om jobbet

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är cirka 550 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker dig som har stort intresse för tekniska utmaningar och som vill arbeta som helpdesktekniker i sommar!

Vår produktionsenhet ansvarar för våra It- och telefonitjänster. Vi utvecklar, förvaltar och underhåller den tekniska infrastrukturen för Bolagsverket. I rollen som helpdesktekniker kommer du att arbeta tillsammans med övriga i teamet för att lösa de tekniska ärendena.

Som Helpdesktekniker hos oss kommer du hantera ärenden via telefon och mail, samt till viss del även personlig kontakt. Du kommer arbeta i ärendehanteringssystem där du sorterar och prioriterar ärenden allteftersom de kommer in, för att slutligen lösa majoriteten. Du jobbar självständigt med felsökning av både mjuk- och hårdvara främst i Windowsmiljöer.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier och du har du eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning är det meriterande. Du behöver ha kunskap om PC och kringutrustning, Windows 10 operativsystem. Likaså kunskaper om Microsoft Office, Outlook, Exchange och Skype for business.

Du motiveras av problemlösning samtidigt som du har lätt för att förklara för användarna, allt från enkla till komplexa it-problem, på ett begripligt sätt. Du arbetar strukturerat, serviceinriktat och har lätt för att lyssna in och fokusera på att lösa olika uppgifter.

Trivs du med att ge support och sträva efter att få nöjda användare? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT

Bifoga CV och personligt brev
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb, för sent inkomna ansökningar beaktas ej.

Du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Vill du veta mer eller om du har frågor angående sommarvikariaten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.
_________________________________________________________________________________________________

Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Sommarjobb / Säsongsanställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Tillträde: 14 juni eller enligt överenskommelse.