arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicehandläggare till Statens servicecenter, Överkalix

  • Yrkesroll

    Servicehandläggare

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    4 november

  • Sök jobbet senast

    24 november

Om jobbet

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

På servicekontoret i Överkalix är vi två medarbetare som arbetar. Du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ettgemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Du kommer även att arbetapå andra servicekontor i Norrbotten.

Huvudsakliga arbetsuppgifterSom servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar påfrågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analyserainformation. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste dukänna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

KvalifikationerVi söker dig som har:• Högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmågaatt inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet• Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller viatelefon• Goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift• Goda kunskaper i engelska i tal
  • B-körkort
Vidare ska du ha följande förmågor:• Mycket gott bemötande och servicekänsla• Mycket god kommunikativ förmåga• God förmåga att hantera flera kunder parallellt• Är flexibel• Ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt• Förmåga att stödja och god samarbetsförmåga• Är pedagogisk och har förmåga att coacha• Är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer

ÖvrigtAnställningen är visstidsanställning fr.o.m 2020-01-01 t.o.m. 2020-08-31.
Placeringsort Överkalix.Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 24 november 2019. I ditt CV ska det tydligt framgå år ochmånad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Intervjuer planeras att hållas under v.49 i Överkalix.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.