arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Servicedeskmedarbetare till E-hälsomyndigheten

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    29 april

  • Sök jobbet senast

    16 maj

Om jobbet

Motiveras du av att ge service till användare och att arbeta med support och problemlösning? Hos oss på E-hälsomyndigheten finns chansen då vi nu söker fyra nya medarbetare till vår servicedesk i Kalmar!

E-hälsomyndigheten har i uppdrag att utveckla och förvalta en e-tjänst för utfärdande av vaccinationsbevis till personer som vaccinerats mot covid-19. E-tjänsten kommer att heta Gröna beviset. Vaccinationsbeviset kommer att efterfrågas av stora delar av Sveriges invånare. Vi utökar därför vår servicedesk med fyra nya medarbetare, fram till årskiftet, som ska hantera supportärenden kopplade till Gröna beviset.

Servicedesk består i nuläget av ett team på fem personer som har ansvaret för att lösa de ärenden som kommer in, antingen med hjälp av egen kunskap och rutiner eller eskalering till andra delar av myndigheten under våra öppettider. 

Servicedesk tillhör enheten produktion av informationstjänster, inom avdelningen digitalisering. Produktion av informationstjänster är den enhet som tillhandahåller förutsättningar och support för alla de tjänster som myndigheten levererar. Förutom servicedesk finns även applikations- och databasdrift samt releasehantering inom enheten.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom kundtjänst med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten

Som servicedesk analyst kommer du i detta fallet att agera kundtjänst för e-tjänsten för vaccinationsbevis under kontorstid på vardagar. Det innebär att utföra first line support och lösa inkommande incidenter genom att arbeta i incident management processen.

Ärenden kommer in via telefonsamtal, chatt eller e-post som sedan registreras i ett ärendehanteringssystem. Du tilldelar ärenden till 2nd line eller 3rd line samt arbetar med ständig förbättring och förslag till åtgärder.

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial utbildning
  • Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med kundservice/kundtjänst/telefonsupport
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i tal och skrift
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har även en god förmåga att arbeta självständigt och är bra på att komunicera muntligt.

Meriterande för tjänsten är:

  • Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
  • Kunskap om ITIL
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är en visstidsanställning t o m 2021-12-31, med tillträde så snart som möjligt. Placering för anställningen är Kalmar. 

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Är du intresserad?

Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef Maria Idberg, enhetschef för produktion av informationstjänster tel. 010-106 07 68, Ulrika Lind, hr-specialist 010-458 63 48, Emmeli Gross, Saco 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 16 maj 2021.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

 

Sökord: Servicedesk, helpdesk, 1:st line support, incidenthantering

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ 100%