arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Senior assistent

  • Yrkesroll

    Chefssekreterare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    23 januari

  • Sök jobbet senast

    9 februari

Om jobbet

Lockas du av att jobba med omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter i en kvalificerad administrativ roll? Vi söker en senior assistent som har kompetens och erfarenhet av att stötta chefer i ledningsfunktion inom statlig verksamhet.

Hos oss gör du samhällsnytta.

Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statensbetalningar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Riksgälden erbjuder en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som en sund balans mellan privatliv och arbetslivuppmuntras.

Du kommer att tillhöra Stödenheten på avdelningen Styrning och verksamhetsstöd. Stödenheten består förnärvarande av 14 medarbetaremed olika roller.

Vi erbjuder dig


Rollen som senior assistent innebär att vara ett administrativt stöd till i första hand avdelningschefer, men även i mån av tid att stödja enhetschefer. Du bidrar till en bra ledningsfunktion genom att strukturera, driva och till stor del samordna arbetet i en bred roll.

I tjänsten ingår bland annat att: ansvara för kvalificerad administration genom att utveckla bra strukturer och bidra med effektiviseringsåtgärder, att ansvara för mötesplanering och mötesbokningar, både interna och externa möten, planera och förbereda konferenser, hantera och samordna kontakter såväl internt som externt, vara ett stöd vid fakturahantering, hantera resebeställningar/bokningar, diarieföra handlingar åt cheferna, vara ett stöd för cheferna för att säkerställa en bra introduktion för nyanställda. Tjänsten innefattar även att arbeta i myndighetens registratur samt att vid behov stötta intern service.

Rollen kännetecknas av många olika kontakter och många olika parallella arbetsuppgifter, där det är viktigt att du är drivande. Tjänsten innebär både stort eget ansvar och att kunna anpassa sig efter det stöd cheferna behöver. Både interna och externa kontakter behöver hanteras.

Din profil


Vi söker dig som har:
  • en formell utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig
  • gedigen erfarenhet av kvalificerade assistentuppdrag för chefer i ledningsfunktion
  • erfarenhet av att hantera normalt förekommande programvara i Windowsmiljö som till exempel MS Office, Adobe, Excel m.fl.
  • erfarenhet av att skriva texter och strukturera information i protokoll etc.
  • skrivvana och behärskar god svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av kvalificerade assistentuppdrag för chefer i ledningsfunktion inom statlig verksamhet
  • erfarenhet av granskning och kontering av fakturor, gärna i Visma Proceedo
  • erfarenhet av diarieföring och ärendehanteringssystemet Evolution alternativt annat ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper


För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, organiserad, strukturerad och ha förmåga att samordna arbetet för att skapa ett välfungerande ledningsstöd parallellt på fler avdelningar. Du har hög integritet, ett personligt driv och ett starkt engagemang för att leverera ett högkvalitativt administrativt stöd. Du är van att arbeta självständigt, har mycket god samarbetsförmåga, samt god social och kommunikativ förmåga. Som senior assistent förväntas du vara självgående och kunna ta initiativ.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information


Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därför ett krav. Registerkontroll och säkerhetsprövning kommer att genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen.

Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Välkommen att ansöka med CV och personligt brev via www.riksgalden.se/jobb, senast den 9 februari 2023. Ange referens 2023/68. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Palm, chef för Stödenheten, jessica.palm@riksgalden.se eller 08-613 45 82 alternativt HR partner Camilla Tegell, 08 613 46 05. Lokala fackliga representanter är: Antonio Carrasco, Saco-S och Ricard Lalander, ST som nås via myndighetens växel, tfn. 08-613 45 00.

Om Riksgälden

Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat