arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Riksrevisionen söker noggrann och driven It-supporttekniker

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    15 november

  • Sök jobbet senast

    6 december

Om jobbet

Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppgift att granska den verksamhet som bedrivs av staten. Riksrevisionens övergripande mål är att ge svar på om statliga medel når dit de ska, om skattemedel används effektivt samt om det råder god ordning i den statliga redovisningen.

Just nu söker Riksrevisionen en erfaren tekniker för support till våra användare och för support av vår IT-plattform. Tjänsten är placerad inom enheten för internt stöd som bland annat ansvarar för att underhålla och förvalta IT och kommunikationslösningar för myndighetens verksamheter och processer. I enhetens uppgifter ingår även att säkerställa att IT-lösningarna uppfyller verksamhetens krav på säkerhet och i samarbete med ledningen se till att möta verksamhetens framtida behov. Enheten är i en expansiv fas där du arbetar i en trygg miljö och får vara med och stärka upp It-funktionen.

Arbetsuppgifter

Som IT-supporttekniker kommer du att arbeta med support och underhåll av de tekniska plattformarna. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är administration av Microsoft 365, Azure AD, Endpoint Manager samt felsöka och åtgärda lösningar kopplade till tekniska problem på klientsidan. Du arbetar med IT-support ut mot myndigheten och ansvarar för att löpande se över och uppdaterar arbetssätt, metoder och lathundar i samråd med IT-drift.

Vi söker

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av att arbeta med support i en likartad roll. Du har gedigna kunskaper inom drift av Microsoft klientplattformar. Det är meriterade om du har arbetat med Azure, Endpoint Manager och Microsoft 365. Vidare har du relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Du har ett gediget intresse och förståelse för teknik. Du är ansvarstagande, noggrann och driver arbetet framåt genom ett strukturerat arbetssätt. Då arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter internt och externt söker vi dig som har god förmåga att samarbeta och knyta kontakter. Du är pedagogisk och brinner för att ge service. Du har dessutom god förmåga att vid behov leda arbetet framåt i en mindre grupp och trivs i en snabbfotad miljö. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt om anställningen

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.  

Vår arbetsplats är belägen på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket förutsätter svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställningen i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen.

Ansökan

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2022-12-06. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Adecco.

Mer information om anställningen

Vill du veta mer? Kontakta enhetschef John Kling, 08-5171 4000. Mer information om hur det är att arbeta på Riksrevisionen hittar du på vår hemsida.

Fackliga representanter

Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4155.

Anders Verf, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4083.

Om Riksrevisionen

Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.

Arbetslivserfarenheter

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat