arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Registrator

  • Ort

    Göteborg

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 december

  • Sök jobbet senast

    28 december

Om jobbet

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Området för administrativt stöd vid Gemensamma förvaltningen innefattar enheterna Ekonomienheten, Personalenheten samt ett områdeskansli med gemensam personal- och ekonomiadministration, kommunikationsstöd, Arkiv och registratur. Uppgifterna för området är att stödja universitetsledningen, fakulteter, institutioner och andra enheter på universitetet i frågor som gäller ekonomi, personal, universitetsgemensamma IT-projekt och utredningar.

Arbetsuppgifter


Som registrator arbetar du med dokumenthantering i offentlig förvaltning, vilket innefattar diarieföring, fördelning av ärenden, utlämning av allmänna handlingar samt arkivering av diarieförda handlingar. Du ingår i ett team av registratorer och förväntas arbeta effektivt och självständigt utifrån ett gemensamt arbetssätt. Bland arbetsuppgifterna ingår även hantering av universitetets centrala post, både digitalt och i pappersform. Service och bemötande är en viktig del av arbetet då du ger råd och stöd till universitetets anställda i frågor som rör dokument- och ärendehantering samt lämnar ut allmänna handlingar till allmänheten.
Ärendehanteringen är till största delen digital. Klassificering av ärenden och diarieföring utförs i ett elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem (W3D3). I arbetsuppgifterna ingår att ge information och internutbildning om diarieföringsfrågor samt att delta i utveckling av universitetets dokumenthantering. Andra administrativa uppgifter som förekommer på enheten kan ingå i tjänsten.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska även ha erfarenhet från arbete med diarieföring eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, särskilt W3D3, är meriterande, liksom kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en statlig myndighets handlingar. God kännedom om högskole- och universitetsvärlden i stort men även om Göteborgs universitet som organisation är meriterande. Mycket god datorvana krävs. 
Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha väldigt goda kunskaper i svenska språket samt mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta strukturerat, självständigt och har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är effektiv och noggrann och trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Anställning


Anställningen är tidsbegränsat, ett vikariat längst till och med 2020-07-31 eller tills ordinarie är åter. Anställningen har en omfattning på 100%, med placering tills vidare vid Områdeskansliet Administrativt stöd. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen


Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta chef vid områdeskansliet Marie Streifert 031-786 6357 alt. personalhandläggare Amanda Hansson 031-786 4844, amanda.hansson.2@gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Ansökan


Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.