arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Produktägare Servicedesk till Enheten Support och Övervakning

  • Yrkesroll

    Verksamhetsanalytiker

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 september

  • Sök jobbet senast

    4 oktober

Om jobbet

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?

Vilka är vi

Servicedesk är en del av Enheten Support och Övervakning.

Vi söker nu en Produktägare för byggstenen Servicedesk, denna roll kallar vi internt för Byggstensägare.

Vårt uppdrag inom Servicedesk är att säkerställa problemfri användning av vår IT-miljö och vid störningar lösa dessa så fort som möjligt. Hos oss gör människan vad den är bra på och maskinen vad den är bra på. Ett stort fokus hos oss är att driva digitalisering/automatisering för att göra arbetet ännu mer effektivt och enkelt för våra användare. Vi har mycket nöjda kunder och intressenter och vi involverar dem i vårt utvecklingsarbete framöver.

Inom Enheten har Servicedesk ett nära samarbete med Sektionen Kontaktcenter och Operationcenter som arbetar med våra grundläggande ITIL-processer, våra övervakningslösningar för hela IT-verksamheten och en kontakcenterplattform inkl. mobiltelefoni till hela myndigheten.

Arbetsplatserna för Servicedesk finns i Härnösand, Skövde och Östersund. Denna annons gäller en anställning i Skövde eller Östersund.

Vem söker vi

Vi söker dig som kan navigera i och analysera stora datavolymer och som sedan kan använda dessa för att utvärdera och förbättra vår verksamhet och arbetssätt. Du är uthållig och intresserad av både detaljer och stora trender. Du är lyhörd för såväl våra interna behov på Servicedesk som externa behov hos våra intressenter och kunder. Du har god förmåga att bygga nätverk och att ta fram skalbara lösningar som driver verksamhetens utveckling framåt.

För att lyckas i rollen ska du vara noggrann, saklig och strukturerad.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Huvudsakliga uppgifter:


- Granskning och kvalitetsuppföljning av ärendedata.
- Analys av data och bidra till förbättringsarbeten.
- Stötta de olika teamen inom Servicedesk.
- Proaktivt och kontinuerligt dela Servicedesks insikter med intressenter.
- Delta i processutveckling och implementera arbetssätt i syfte att uppnå skalbar förbättring.
- Kommunicera och samverka med användare, produktansvariga/produktägare samt övriga intressenter.

Det kan förekomma resor i tjänsten.

 Grundläggande kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning; högskola eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat vis.
- Goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Goda färdigheter i att analysera stora datamängder i Excel.

Meriterande

- Erfarenhet av plattformen ServiceNow.
- Erfarenhet av supportverksamhet.
- Erfarenhet av att införa, analysera och förbättra processer.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:


- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten 
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser 
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande

Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Placering i Skövde eller Östersund. Distansarbete är möjligt i viss utsträckning.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2022-10-04 märkt med Af-2022/0080 1147. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Verksamhetsanalytiker

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning