arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Polisområde Jönköping söker en planerare med placering i Eksjö

  • Yrkesroll

    Personaladministratör/Personalassistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    1 april

  • Sök jobbet senast

    15 april

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. jobb.ost@polisen.se

Om jobbet

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Öst består av tre polisområden; Östergötland, Södermanland och Jönköping. Operativ verksamhetsstyrning i Polisområde Jönköping är placerat på polisområdets kansli. Kansliet arbetar till stöd för polisområdets ledning. På kansliet finns tre grupper, förvaltning, stöd service och operativ verksamhetsstyrning.
Operativ verksamhetsstyrnings uppgift är i huvudsak att planera polisområdets personalresurs. Gruppen består idag av sju medarbetare vilka är placerade i Eksjö, Värnamo, Nässjö och Jönköping. Vi söker nu ytterligare en medarbetare med placeringen i Eksjö. Tjänsten kan ibland innebära tjänstgöring på de andra orterna.
Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
  • Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
  • Administrera viss utbildning
  • Granska lönepåverkande händelser i lönesystem
  • Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
  • Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har:Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigtErfarenhet av personalplaneringErfarenhet av användning av datoriserade planeringsverktygGod vana av Officepaketet, särskilt ExcelGod förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenskaB Körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av att ha arbetat med personaladministration eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Erfarenhet av personaladministrativa systemen COPS och/eller Heroma
Erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, m.fl.
Organisations- och verksamhetserfarenhet från arbete inom Polismyndigheten

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självgående där du planerar, organiserar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen som planerare måste du även kunna ta egna initiativ och vara flexibel för att kunna lösa olika ärenden. I rollen som planerare fungerar du som en knutpunkt mellan medarbetare och verksamhetens chefer, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och trivas med att nätverka och samverka med andra. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Ulrika Gustavsson, 010-566 78 79
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Helén Abrahamsson, helen-e.abrahamsson@polisen.se
Fackliga företrädare
Fackliga kontaktpersoner:
SACO, Polisförbundet, SEKO Polisen nås via 114 14. Fackförbundet ST, Rebecca Wennström nås via 0730-97 57 09
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare anställning med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid med flex
Arbetsort: Eksjö
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.ost@polisen.se senast den 15/4 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A193.465/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A193.465/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. jobb.ost@polisen.se