arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Medarbetare till servicecenter

  • Yrkesroll

    Receptionist, telefonist

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    17 november

  • Sök jobbet senast

    1 december

Om jobbet

Avdelningen för service, säkerhet och miljö
Avdelningen för service, säkerhet och miljö (SSM) är en del av universitetsadministrationen vid SLU och ansvarar för, samordnar och stödjer universitetet inom områdena för service, säkerhet och miljö. Avdelningen är representerad på 4 orter och har ca 120 medarbetare fördelat på tjänsteområden som omfattar allt från basservice till myndighetsuppgifter. 
Servicecenter på Campus Ultuna är en samlingspunkt dit studenter, medarbetare och besökare kommer för en mängd olika ärenden. Till teamet här söker vi en ny medarbetare med service i fokus och med god administrativ kompetens.
Arbetsuppgifter:
Som servicecenteragent bemannar du receptionen och hanterar frågor som exempelvis rör lokalbokningar, passerkort, inköp av profilprodukter eller hänvisning vidare till rätt område på campus. En stor uppgift är att boka SLU:s undervisningslokaler till kurs, konferens och tentamina samt att proaktivt verka för bra rutiner och information till verksamheten. Här finns också vår telefonväxel där du svarar på och kopplar vidare samtal inom universitetet. Du deltar aktivt i utvecklingen av löpande arbetsuppgifter och kommunicerar med berörda verksamheter i frågor där servicecenters ansvarsområden berörs.

Kvalifikationer:

Som person är du ansvarstagande, initiativrik, social och tycker om att samarbeta nära i team. Du är lösningsorienterad, har god administrativ kompetens och har som mål att ge bästa möjliga service. Ditt intresse och erfarenhet av att hantera IT-baserade stödsystem är stor, både som användare och som administratör. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och har mycket goda kunskaper i Officepaketets vanligaste program. Att skapa god kontakt och förtroende hos andra faller sig för dig naturligt. Du har erfarenhet från arbete i reception, med lokalbokning eller av uppgifter vi bedömer som likvärdiga. Mycket god kunskap i bokningssystemet TimeEdit är en merit. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Placering:

Uppsala

Anställningsform:

Tillsvidareanställning. SLU tillämpar provanställning. 

Omfattning:

100%

Tillträde:

Snarast, enligt överenskommelse.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2020-12-01.

Fackliga kontaktpersoner:

https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och nyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala.

www.slu.se

SLU eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Receptionist, telefonist

Lön

Månadslön. Individuell lönesättning.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat