arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Lokalsamordnare till Verksamhetsstödsenheten

  • Ort

    Härnösand

  • Yrkesroll

    Fastighetsekonom

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 augusti

  • Sök jobbet senast

    30 augusti

Om jobbet

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Vi söker nu en lokalsamordnare till Verksamhetsstödsenheten med placering i Härnösand eller något av de kontor där enheten har sina medarbetare.

Verksamhetsstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och omfattar för närvarande ett 30-tal medarbetare.

Verksamhetsstödsenheten tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi ger stöd till verksamhetsområdets chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, personaladministration, bidragshantering och kursadministration.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi verktyg som video och Skype för arbete och möten på distans. Resor i tjänsten kan förekomma.

ARBETSUPPGIFTER

Verksamhetsområdet har lokaler på 16 orter runt om i Sverige med olika antal medarbetare på varje plats. Arbetsmiljöansvaret på de olika kontoren är fördelat på ett flertal chefer. Som lokalsamordnare är du både ett strategiskt och ett operativt stöd till verksamheten. I samråd med myndighetens ansvarige för lokalförsörjning, ansvarar du för verksamhetsområdets strategiska planering och lokalhantering. Du skapar överblick för lokalbehov och kostnadskontroll för verksamheterna genom planering, genomförande och utvärdering. I samarbete med andra funktioner hanterar du även avtal för våra lokaler. Bland arbetsuppgifterna ingår att ge löpande stöd till chefer och övervaka åtgärder efter genomförda skyddsronder. Du har ansvar för verksamhetsområdets lokalbudget och samarbetar även där, tätt med de chefer som har arbetsmiljöansvar. Du samordnar också det systematiska brandskyddsarbetet och samarbetar med de funktioner som har ansvar inom myndigheten för detta. I rollen ingår även dialog med externa aktörer, exempelvis fastighetsägare och förvaltare.

I rollen som lokalsamordnare är det viktig att du kan:
  • Identifiera och beskriva behovsförändringar inom verksamhetsområdet
  • Svara för lokalförsörjningsplaneringen inom verksamhetsområdet på kort och lång sikt
  • Fungera som kontaktperson för verksamheterna i enskilda lokalprojekt
  • Samordna och operativt handlägga lokalärenden

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:
  • Högskoleutbildning eller annan utbildning inom ekonomi, fastighetsekonomi, fastighetsförvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningens innehåll
  • Erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Vi söker dig som:

• Har en flexibel förmåga att röra dig mellan strategiskt och operativt arbete
  • Kan arbeta självständigt
  • Är strukturerad med en analytisk förmåga
  • Är professionell i ditt bemötande av andra
  • Är målinriktad med fokus på uppdrag
  • Är problemlösande och kreativ
  • Har god kommunikativ förmåga

ÖVRIGT

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Provanställning på sex månader tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner

Madeleine Wikström

010-473 54 66

madeleine.wikstrom@spsm.se