arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Sundbyberg

  • Ort

    Sundbyberg

  • Yrkesroll

    Kontorsvaktmästare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 mars

  • Sök jobbet senast

    1 april

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor.

Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov, kunna ta fram den bästa lösningen och tycka om att ge service.

Resor i tjänsten kan ingå och tunga lyft förekommer. Placering på kontoret i Sundbyberg, men arbete på flera kontor i norra Stockholm förekommer.

Vi söker dig som 
  • har slutbetyg från gymnasiet
  • har god samarbetsförmåga, en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
  • har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
  • agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
  • har god datorvana
  • har god teknisk förståelse
  • har B-körkort och körvana

Det är meriterande om du

  • har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
  • har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Övrigt

1 tjänst, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor kan ingå i tjänsten.

Kontaktpersoner

Chef: Jeanette Svennerstål, 010-116 28 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Maria Esplund, maria.esplund@fk.se (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Linus Laukkanen 010-117 32 45, Saco-S: Cecilia Silverson 010-115 26 18 och Seko: Irre del Barba 010- 115 30 87

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 1 april 2019.