arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Kommunikatör till kommunikationsavdelningen

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Informatör/Kommunikatör

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 november

  • Sök jobbet senast

    25 november

Om jobbet

Är du kommunikatör med färdigheter inom webbpublicering och filmskapande? Är du i början av din karriär och tycker det låter lockande att få erfarenhet av brett, operativt kommunikationsarbete? Då kan du vara den kommunikatör som vår kommunikationsavdelning behöver!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

PTS kommunikationsavdelning söker nu en kommunikatör för en anställning under ett år.

Vad ska jag arbeta med?
Som kommunikatör kommer du att arbeta i samarbete med övriga kommunikatörer på avdelningen med kommunikationsplanering och utförande av diverse kommunikationsinsatser. I rollen fokuserar du på att bedriva operativt kommunikationsarbete.

Du kommer också arbeta med att:


- ansvara för dagliga uppdateringar av PTS webbplats samt aktivt bidra i vidareutvecklingen av innehåll och struktur
- bidra till avdelningens film- och fotoarbete
- arbeta med övriga vanligt förekommande uppgifter på avdelningen.

Vem söker vi?

Vi söker dig med:


- högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
- minst ett års erfarenhet av kommunikationsarbete
- erfarenhet av att jobba i Episerver (PTS använder Episerver 10 som publiceringsplattform)
- erfarenhet av att filma samt redigera film
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har erfarenhet av att fotografera, redigera foton och har kunskap i Adobe Premiere Pro eller Adobe Premiere Elements. Vi ser också positivt på om du har kunskaper i InDesign och Photoshop samt i Microsoft Office-paketet.

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av kommunikationsarbete i sociala medier.  

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad eftersom du kommer ha många kontaktytor i organisationen. Du tycker om med att komma med egna initiativ och är kvalitetsmedveten.

För att trivas i rollen ser vi också att du behöver vara flexibel och prestigelös som person.

Var på PTS ska jag jobba?

Kommunikationsavdelningen, som består av tio personer, ansvarar för PTS externa kommunikation och den övergripande interna kommunikationen. Vi jobbar med såväl strategiskt som operativt kommunikationsstöd till ledningen och den övriga organisationen. Dessutom ansvarar vi för myndighetens omvärldsanalys och klarspråksarbete.

På kommunikationsavdelningen sätter vi stort värde på samarbete, att lära av varandra och vi ställer upp för varandra när det behövs.

Hur är det att jobba på PTS?

Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen

Tjänsten är en allmän visstidsanställning under ett år med start snarast möjligt enligt överenskommelse. Placering i Stockholm.