arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Internrevisor till Statens servicecenter

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Internrevisor

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 augusti

  • Sök jobbet senast

    25 augusti

Om jobbet

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Internrevisionens uppgift är att oberoende och objektivt granska och lämna förslag till förbättringar av Statens servicecenters process för intern styrning och kontroll. Funktionen är organisatoriskt placerad under styrelsen och kommer att bestå av en internrevisionschef och en internrevisor. Statens servicecenters internrevision arbetar i enlighet med internrevisionsförordningen och internationella standars för internrevision.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som internrevisor kommer du att utifrån en analys av verksamhetens risker självständigt granska ledningens interna styrning och kontroll. Granskningarna utgår ifrån den av styrelsen beslutade revisionsplanen. I arbetet förväntas du löpande identifiera, analysera och värdera risker samt bidra till framtagandet av internrevisionsplanen. Du planerar, genomför och rapporterar internrevisionsgranskningar och rådgivningsuppdrag med hög kvalitet. Vidare kommunicerar du resultatet av granskningarna med verksamheten, för ledningsgruppen, för revisionsutskottet och på styrelsemöten. Du deltar aktivt till att vidareutveckla internrevisionsmetodiken. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  •  Akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande utbildning 
  • Minst två års erfarenhet av revisionsarbete
  • Goda kunskaper om arbetsmetodik inom internrevisionsområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att kunna jobba självständigt
  • Att arbeta engagerat och driva arbetet framåt
  •  Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
  • Att arbeta bra med andra människor och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
  • Att skapa struktur i sitt arbete
  • Att ha god analytisk förmåga
  • Att ha hög integritet
Dessutom är det meriterande om du har:
  • Certifiering inom området internrevision
  • Statlig erfarenhet inom internrevisionsarbetet

Övrigt

Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle, Östersund eller Stockholm efter överenskommelse.
Resor förekommer inom Sverige i begränsad omfattning.
I denna rekrytering kan arbetstest komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast den 25 augusti 2019.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner

Jenny Söderström, Internrevisionschef

010-456 01 60


Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST

010-456 00 57


Håkan Alenius, Facklig kontaktperson SEKO

026-65 65 82


Towa Eng, Facklig kontaktperson Saco-S

010-456 03 91