arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Informationsutvecklare, Gävle

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    13 september

  • Sök jobbet senast

    6 oktober

Om jobbet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle.

ARBETSUPPGIFTER

Enheten Fastighetsinformation har som sin uppgift att ansvara för system och information i Fastighetsinformationsområdet där fastighetsinformationen idag får en allt större betydelse i samhället.

Till sektionen Inskrivning på enheten söker vi nu dig som vill vara med och förvalta och utveckla vår information inom inskrivnings- och pantbrevsområdet. Som informationsutvecklare hos oss kommer du att få arbeta självständigt och tillsammans med andra både inom den närmaste arbetsgruppen såväl som med andra medarbetare på Lantmäteriet.
Sektionen Inskrivning ansvarar för informationsslagren inskrivning och pantbrev men arbetar också med arbetsuppgifter inom områden som rör systemförvaltning, processledning, standardisering och specifikationer.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna innebär utveckling av informationens innehåll, processer för informationsförsörjning samt kvalitetsfrågor där utsökningar (SQL) och analyser kring informationen är ett stort inslag i arbetet.
Vi har ett tillitsbaserat arbetssätt på Lantmäteriet vilket innebär att du som informationsutvecklare hos oss, utifrån givna mål, får stora möjligheter att själv styra och planera din tid.

KVALIFIKATIONER

har relevant högskoleutbildning, inom områden som t ex. lantmäteri, datavetenskap, fastighetsrätt, samhällsplanering eller motsvarande. Alternativt arbetslivserfarenhet och bakgrund av arbete inom Inskrivnings- och/eller kreditmarknadsområdet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten.

Du ska även:

-ha förmåga att samarbeta samt skapa och vidmakthålla goda relationer
-vara initiativtagande, handlingskraftig, drivande och uthållig
-ha lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter
-ha förmåga att analysera, bryta ner och lösa problem
-vara tydlig i din kommunikation och behärska svenska i tal och skrift
-vara noggrann, strukturerad och ansvarstagande
-vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att löpande förbättras och utvecklas

Det är meriterande med kunskaper och erfarenhet kring:
-informationen i Fastighetsregistrets inskrivningsdel och Pantbrevsregistret samt dess användning och betydelse i samhället.
-att läsa modeller och förstå sambandet och helheten kring dessa.
-utsökningar med frågespråk (SQL/TOAD).
-fastighetsrätt inom inskrivnings- resp. pantbrevsområdet samt gällande och tidigare lagstiftning

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att göras före anställning.

ÖVRIGT

På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.