arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Helpdesktekniker

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 december

  • Sök jobbet senast

    19 januari

Om jobbet

Friska djur - trygga människor

Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA) är en expertmyndighet med beredskapsuppdrag under Näringsdepartementet. SVA:s uppdrag är att främja djurs och människors hälsa, svensk djurhållning och vår miljö genom diagnostik, forskning, beredskap och kunskapskommunikation. Vi är cirka 350 anställda och finns på Ultunaområdet, Uppsala. 

SVA:s IT-avdelning har till uppgift att upprätthålla en säker och kostnadseffektiv IT-miljö utifrån verksamhetens krav.

Vi är 17 personer som sköter hela kedjan från helpdesk via IT-infrastruktur till systemutveckling och test.

Arbetsuppgifter

Vi söker en medarbetare till vår IT-helpdesk för att hjälpa till att hantera ärenden som kommer in. Ärenden kan röra allt från enkla handhavandefel till allvarliga incidenter, vilket ställer krav på förmåga att prioritera men stor vikt läggs på den sociala kompetensen och förmågan att möta varje användare utifrån dennes situation.

Ärenden måste många gånger lösas tillsammans med andra varför samarbetsförmåga är viktig.

SVA:s IT-miljö består av Windowsbaserade servrar och klienter, nätverk med komponenter från HP, Microsoft AD m.m. samt olika verksamhetssystem. Vi använder O365 och inför just nu MS Teams på bred front.

Kvalifikationer

Lämplig utbildning inom IT på minst gymnasial nivå. Erfarenhet av klienter med Windows 10 samt Windows server, användaradministration, AD, Office 365 och Teams.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet, såsom att du är självgående, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Att ge service är för dig en självklarhet.  

Flerårig erfarenhet av att arbeta med klientsupport och god social förmåga.

Meriterande

Erfarenhet av licenshantering/Software Asset Management (SAM) är ett plus.

Övrigt


SVA är en myndighet vilket innebär att alla meddelanden som skickas till oss blir allmänna handlingar. Har du skyddad identitet ska du inte söka jobbet här på webben, kontakta oss istället.

All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad inom SVA.  

Inför rekryteringsarbetet har SVA tagit en medveten aktiv ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: 20200201 Tillsvidareanställning