arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare till företagsregistreringsavdelningen, ärendehantering

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    13 november

  • Sök jobbet senast

    27 november

Om jobbet

Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

ARBETSUPPGIFTER

Är du strukturerad, självgående och har god samarbetsförmåga? Då kan du vara den vi söker! Bolagsverket förstärker med ca 5 allmänna visstidsanställningar till vår Företagsregistreringsavdelning.

Arbetet som handläggare inom ärenderegistrering innebär att du granskar och registrerar ändringar i aktiebolag. Med stöd av lagar, regler och information från vårt intranät gör du bedömningar och fattar beslut. Arbetet innebär att du dagligen har kundkontakt där kommunikationen sker både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Även handläggning av andra ärendetyper inom enhetens uppdrag kan förekomma. Hos oss får du användbar och värdefull erfarenhet. Du kommer att få utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier och har du eftergymnasial utbildning inom relevant område är det meriterande. Vi ser också att du har erfarenhet av ärendehandläggning eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Du har tidigare arbetat i en roll med kundkontakter, d.v.s. du har erfarenhet av att serva kunder över telefon och via mejl. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Du kan uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt.

Som person är du självgående och du strukturerar, planerar och prioriterar ditt arbete effektivt. Du är mål - och resultatorienterad och tar ett stort ansvar för uppdragets genomförande. Du har en kreativ förmåga och kommer ofta med nya idéer och angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du trivs med att samarbeta med andra och skapa goda relationer.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT

Bifoga personligt brev och CV.
OBS! Fyll noggrant i svaren på frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Anställning under perioden 2021-01-04 - 2021-06-30.