arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare inom kundärenden

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 november

  • Sök jobbet senast

    27 november

Om jobbet

Som handläggare för kundärenden på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara den första kontakten för medborgaren i dialogen med myndigheten.

Handläggare inom kundärenden


Arbetsuppgifter

Som medarbetare på Kontaktcenter är du en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen. Du tar emot och besvarar frågor via telefon och ärendehanteringssystem - främst gällande väg- och järnväg. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande.

I vårt pågående utvecklingsprojekt har vi infört ett nytt arbetssätt som innebär fördelning av ärenden till segment. Vi söker därför dig som har blick för struktur och prioritering av ärenden. Du är van vid att arbeta i system och använder dem som självklara verktyg i det dagliga arbetet. Då vi är mitt inne i utvecklingsprojektet så är det viktigt att du kommer in med en nyfikenhet och vilja att bidra till utvecklingen.

Kontaktcenter är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Denna tjänst avser dagtid med fast arbetstid men skifttjänstgöring kan förekomma.

Övrig information


I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer


Vem är du?

Du brinner för kundmötet och har ett högt servicetänk samtidigt som du kan kommunicera på ett förtroendefullt sätt. Du är självgående och initiativrik, med förmåga att driva och lösa de frågor som uppstår. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker i stressiga situationer.

Vi söker dig som


har arbetat inom kundtjänst/support eller med annan kundärendehantering både via telefon och i ärendehanteringssystem

har erfarenhet av en roll som ärendefördelare


har avslutad treårig gymnasieutbildning

kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Det är meriterande om du

har erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS 

har arbetat och hanterat ärenden i sociala medier.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva genomgå en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100 % , Provanställning