arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Handläggare inom Folkbokföringsenhet Stockholm

  • Ort

    Solna

  • Yrkesroll

    Folkbokföringshandläggare

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 juni

  • Sök jobbet senast

    23 juni

Om jobbet

Handläggare inom folkbokföring

Har du gymnasiekompetens med högskoleförberedande inriktning och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom folkbokföring har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär både registrerande/administrativa arbetsuppgifter, enklare utredningsarbete och kundkontakt.

Om jobbet


Du arbetar med registrerande/administrativa arbetsuppgifter och vissa enklare utredningar av ärenden inom folkbokföringsområdet. Arbetet är varierat och du kommer jobba mot flera områden på enheten som exempelvis invandringsområdet.

Du kommer arbeta nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet kan innebära många kontakter, exempelvis med kunder. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör Folkbokföringssektion 2 inom Folkbokföringsenhet Stockholm på Folk- och fastighetsavdelningen, med placering i Solna.

Om dig


För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/arbetsplatsenochkollegorna/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html?q=medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:


- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara noggrann
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.

Du ska även ha:


- högskoleförberedande gymnasieutbildning
- arbetslivserfarenhet på minst 6 månader de senaste två åren

Det är önskvärt att du har arbetslivserfarenhet från administrativt arbete. Det är också önskvärt att du har aktuell erfarenhet av kundbemötande.

Bra att veta


Anställningen är tidsbegränsad med planerad start i augusti, till och med den 31 december 2019. Intervjuer planeras genomföras under vecka 27. Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb.4.3a2a542410ab40a421c80005924.html kan du läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner

Ann-Chatrine Sjösten, rekryterande chef

010-574 43 24


Lars Högström, Hr-specialist rekrytering

010-574 91 56