arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Examenshandläggare

  • Ort

    Eskilstuna

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    25 juni

  • Sök jobbet senast

    4 augusti

Om jobbet

Anställningsinformation
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning,
Vikariat 2019-09-01 - 2020-08-31
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2019-08-04
Stationeringsort: Eskilstuna
Akademi/enhet/sektion: Förvaltning, Sektionen för antagning och examen

Arbetsuppgifter

Sektionen för antagning och examen är högskolans administrativa stöd för antagnings- och examensfrågor samt ansvararar för systemstöd för vissa av högskolans administrativa system.  På sektionen handläggs frågor som rör behörighet, reell kompetens, studieavgifter, utbytesstudier, anstånd och överklaganden. Vi handlägger examensansökningar och utfärdar examens- och kursbevis och utför vissa typer av tillgodoräknanden samt har det lokala ansvaret för drift, support och stöd av Ladok, antagningssystemet NyA och MDH:s utbildningsdatabas Selma.

Dina arbetsuppgifter kommer vara att handlägga framförallt examensärenden och bedömning av utländska meriter men även övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter beroende på den sökandes tidigare kunskaper och meriter. Arbetet innebär daglig kontakt med högskolans akademier och studenter.

Kvalifikationer

Du har relevant akademisk examen, gärna med kunskaper i juridik och kännedom om högskolans regelverk samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Vi förutsätter att du har god datavana.

Som person är du drivande, ansvarsfull och flexibel. Du är självgående, utvecklingsorienterad och du slutför det som påbörjats. Det krävs att du kan hantera arbetstoppar. Vidare krävs noggrannhet, sinne för administrativt arbete samt organisationsförmåga.

Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.

Meriterande

I första hand är erfarenhet av examens- och/eller antagningshandläggning meriterande och i andra hand annan myndighethetsutövning. Det är också meriterande om du har vana av arbete i de datasystem som sektionen använder, dvs Ladok, NyA, och Selma.

Ansökan

Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan.

Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

Kontaktpersoner

Ammie Westbeck, Sektionschef

016-15 34 38


Michaël Le Duc, Facklig representant SACO

021-10 14 02


Susanne Meijer, Facklig representant OFR

021-10 14 89