arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Barnombudsmannen söker registrator/ assistent heltid

  • Yrkesroll

    Arkivassistent

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 september

  • Sök jobbet senast

    17 september

Om jobbet

dnr 2019-0259
Barnombudsmannen är Sveriges barnrättsmyndighet. Vi företräder barns och ungas rättigheter och bevakar och driver på genomförandet av barnkonventionen i kommuner, regioner och myndigheter. Barnombudsmannen informerar, bildar opinion och föreslår förändringar i lagar och förordningar i frågor som rör barns och ungas rättigheter.
Barnombudsmannen står nu inför en spännande och viktig tid då riksdagen beslutat att barnkonventionen ska bli lag 1 januari 2020.

Anställningsbeskrivning

Barnombudsmannen söker nu en registrator och assistent. Tjänsten är placerad på avdelningen för förvaltning och verksamhetsstöd.  Du kommer att arbeta med myndighetens registratur och arkiv samt med assistentuppgifter såsom posthantering, telefonväxel, konferens- och kontorsservice, stöd i upphandlingar och vara administrativt stöd i projekt. Myndigheten använder digitalt ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer

Vi söker dig med  
  •  Relevant utbildning eller erfarenhet inom arkiv/registratur
  •  Goda kunskaper om de lagar och regler som styr en offentlig verksamhet, såsom förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och arkivlagen
  •  Erfarenhet av assistentuppgifter, gärna inom kontorsservice, projekt och upphandling eller det vi bedömer som motsvarande
  •  Datorvana och goda kunskaper i Officeprogrammen
  •  God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelskaDet är meriterande med erfarenhet från offentlig verksamhet och av digitala stödsystem.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska vara flexibel, vara ansvarstagande, ha ett gott omdöme samt tycka om att ge service med ett gott ordningssinne.

Praktiska upplysningar

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid till och med 30 juni 2020.  Ange gärna löneanspråk i ansökan. Barnombudsmannen värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar efter att ge lika möjligheter för alla.

För mer information, kontakta:
frågor om processen Maud Götherström Hållbus, personalhandläggare 08-692 29 76
frågor om tjänstens innehåll Mårten Petersson, Chef avdelningen för juridik och utredning 08-692 29 57
SACO-S tel 08-692 29 50

Mer om Barnombudsmannen

I Sverige lever 2 miljoner barn och ungdomar under 18 år. Som alla andra i vårt samhälle påverkas deras liv av beslut som fattas av makthavare och tjänstemän. Barnombudsmannen informerar, bildar opinion och föreslår förändringar i lagar och förordningar i frågor om barns och ungas rättigheter. Myndigheten har cirka 25 medarbetare och arbetar i tillgängliga lokaler i centrala Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar av lokalerna som ett hinder.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan till annons BO 2019-0259 senast 2019-09-17. Ansökningar hanteras löpande och intervjuer kan bli aktuella före ansökningstidens slut. Ansök direkt från vår webbplats.

Välkommen med din ansökan!

Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.