arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Assistent-administrativt stöd

  • Ort

    Karlstad

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 januari

  • Sök jobbet senast

    29 januari

Ansök nu på arbetsgivarens webbplats

via webb

Om jobbet

Vill du arbeta som adminsitrativ assistent i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Vårt mål är trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. På Förarprov möter vi ett stort antal kunder varje dag. Vi ser olikheter hos både medarbetare och kunder som en styrka och hos oss är utveckling en självklarhet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 500 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.



Assistent-administrativt stöd

Som assistent inom verksamhet Bilstöd på Förarprov Karlstad har du en viktig roll i att bistå både chef och medarbetare med administrativt arbete. Du kommer vara administrativt stöd till bilstödsutredare i deras dagliga utredningsarbete. Bilstödsutredaren arbetar med att utreda anpassningar av bilar för människor med särskilda behov/funktionsvariationer. I dina arbetsuppgifter ingår t ex att administrera dokument i vårt system W3D3, upprätta ny kompetens och register för hantering av kostnader i samband med anpassningsåtgärder, upprätta register för offerter, ta fram statistikunderlag samt vara behjälplig vid framtagande av nya mallar och dokument. I rollen även ingår vanliga förekommande assistentuppgifter t ex t.ex. kalenderhantering, korrespondens, mötesanteckningar/protokoll, mötesbokningar, fakturahantering samt hotell- och resebokningar.



 



Vi söker dig som




  • har gymnasieutbildning med inriktning administration,ekonomi,kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig

  • har erfarenhet av administrativt arbete inom ärende- samt dokumenthantering

  • har även erfarenhet av administrativt arbete som t ex kalenderhantering, korrespondens, mötesanteckningar/protokoll, mötesbokningar, fakturahantering samt hotell- och resebokningar

  • har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och Word

  • har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.

  • har körkort för personbil



Det är meriterande om du




  • om du har ett tekniskt intresse av fordon/bilar samt förståelse för sammanhang mellan teknik och hur den kan hjälpa till att kompensera en funktionsvariation.

  • har erfarenhet av arbetet med systemet W3D3, Mercur



Som person är du initiativtagande och självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Du har god förmåga att planera och strukturera. Du har ett helhetstänk och skapar utifrån detta genomförbara planer på kort och lång sikt. Vidare har du god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. För rollen krävs att du har god problemlösningsförmåga som gör att du identifierar problem och utvecklar lösningar ur ett helhetsperspektiv samt du är en god relationsbyggare som bygger nya nätverk och vårdar befintliga. Du inger förtroende och får andra att känna sig bekväma.

Kontaktpersoner

Bert Olsson

0101236149


via webb