arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Arkivassistent med registratorskunskap

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Arkivassistent

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 februari

  • Sök jobbet senast

    28 februari

Om jobbet

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Alla barn, elever och vuxenstuderande ska få möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten innehåller fem processer: regelbunden tillsyn, regelbunden kvalitetsgranskning, tematisk kvalitetsgranskning, tillsyn utifrån individärenden samt bedömning av tillstånd för fristående skolor. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.

 

Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Som arkivassistent bidrar du till att myndighetens arkivverksamhet bedrivs kvalitetssäkrat och utvecklas löpande efter gällande regelverk. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. Nu söker vi en arkivassistent med registratorskunskap till vår enhet.

KVALIFIKATIONER


Du har:
  • som lägst gymnasieexamen
  • utbildning inom arkivhantering eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
  • några års erfarenhet av att ha arbetat som registrator i statlig verksamhet
  • god datorvana med exempelvis kunskaper i Outlook, Word och Excel
  • flytande kunskaper i svenska

Det är meriterande med:

  • erfarenhet av digitala diariesystem (gärna W3D3)
  • tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet
  • goda kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet, bland annat offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen m.m.
  • utbildning kompletterad med högskolekurser eller likvärdiga utbildningar inom offentlig förvaltning
 

Som person:

  • är du självständig och kan se var din insats behövs samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra
  • är du flexibel utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet
  • är du serviceinriktad, uthållig och metodisk samt gillar att skapa ordning och reda
  • tar dig an uppgifterna med intresse och nyfikenhet och är inte rädd för att ta i då arbetet ibland är av fysisk natur
Som arkivassistent ingår du i HR-enheten tillsammans med HR, registratorer, arkivarier och huvudkontorets administratörer. Du arbetar med att arkivera och plocka fram arkivhandlingar samt att ordna och förteckna arkiv. Du organiserar och förtecknar arkivleveranser och gör dom tillgängliga. Du ingår i en grupp med arkivarier och registratorer, och det kan ingå i dina arbetsuppgifter att stödja registratorerna i deras arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du har vilja att lära och förstå Skolinspektionens verksamhet.

Som arkivassistent får du kännedom om uppgifter som kan vara av känslig natur och det krävs att du har ett gott omdöme.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Tjänsten


 

Tjänsten är ett vikariat t o m jan 2020. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Skolinspektionen värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

 

Ansökan


 

Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Sista ansökningsdag är den 28e februari, 2019. Ansökan har dnr 2019:1268.

 

Frågor


 

Kontaktpersoner:


 

För upplysningar, kontakta HR-chef Ann Stadberg, för frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta Marjut Thelin. Båda nås via växeln 08 586 080 00.

Fackliga företrädare Ann Almerby (Saco) tfn +46 8 586 083 13, Mattias Friström (OFR) tfn +46 8-586 080 00.

 

Inför rekryteringen har Skolinspektionen tagit ställning till rekryteringskanaler och

marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt från försäljare.