arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Amanuens till NSE Hacking labb

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Deltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    1 oktober

  • Sök jobbet senast

    26 oktober

Om jobbet

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.

Arbetsuppgifter

Vi letar efter en extrajobbare till vårt Hacking Lab.

Labbet uppgraderas kontinuerligt och arbetet kommer fokusera kring att hjälpa till med designförslag på hur vi kan utveckla labbet och göra det både snyggare och mer intressant, köpa in och installera ny utrustning, samt liknande uppgifter. Några av uppgifterna kan utföras på distans men flera av dem kräver att du är i labbet (placera ny utrustning etc.). Vi försöker även göra labbet mer könsneutralt, så det är positivt om du kan hjälpa till med det. Labbet finns på huvudcampus, Teknikringen 33.

Arbetsbelastningen blir 20-25% och timmarna är flexibla och kan anpassas till det som passar ditt schema.

Vi erbjuder

- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

Kvalifikationer

Du ska vara antagen till utbildning på grund- eller avancerad nivå vid KTH. Arbetet lämpar sig bäst för studenter inom IT eller liknande områden. Förkunskaper inom IT-säkerhet så som hacknings-projekt är meriterande. Du bör ha en god samarbetsförmåga samt vara självgående för att lyckas i rollen. 

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. 

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898

Ansökan

Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden

Om anställningen

Arbetet kommer fokusera kring att hjälpa till med designförslag på hur vi kan utveckla labbet och göra det både snyggare och mer intressant, köpa in och installera ny utrustning, samt liknande uppgifter. Tidsbegränsad anställning i upp till 4 mån , med tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt

Jämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

25 %. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2021-02-28