arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör till Receptionen, lokalpolisområde Östra Norrbotten, Kalix

  • Yrkesroll

    Anonym konsument

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    9 oktober

  • Sök jobbet senast

    23 oktober

Om jobbet

Vid lokalpolisområde Östra Norrbotten finns receptioner i Kalix och Haparanda som har i uppdrag att ge service till medborgarna. Receptionerna handlägger och ger service i olika ärenden gentemot våra medborgare. Tillgänglighet, bemötande och kvalitet är ledord för verksamheterna vid receptionerna. Vi söker dig som vill arbeta som administratör vid receptionen med placeringsort Kalix.

ARBETSUPPGIFTER

Vid receptionen kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till allmänheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom passverksamheten. Du kommer att handlägga pass- och identitetskortsansökningar samt hittegods- och delgivningsärenden. Ta emot vapen- och tillståndsansökningar, utlämning av beslag, ta upp förlustanmälningar och sköta bokföring. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, utskrift av yttranden samt kassahantering. I vissa fall även utredning och beslut. Du kommer att arbeta i polisens resehandlingssystem vilket innebär att du arbetar i en helt digitaliserad miljö. Bland annat ansvarar du för fotografering och upptagning av biometrisk information som till exempel fingeravtryck. Även andra administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet kommer att förekomma bl a beredning och utskrift av yttranden samt verka som sekreterare.

KVALIFIKATIONER

KVALIFIKATIONER
  • Gymnasieexamen
  • Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete
  • Minst 1 års erfarenhet av arbete inom service/kundbemötande
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

MERITERANDE

• Din datamognad är hög och du behärskar Office-programmen.
  • Erfarenhet av arbete med Polisens IT-system framför allt RAR och DURTVÅ
  • Erfarenhet av service och/eller administrativt arbete vid en statlig myndighet
  • Goda språkkunskaper utöver svenska och engelska

Personliga egenskaper

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Det är viktigt att du är kundorienterad och jobbar hårt för att tillfredsställa kundernas behov och är mån om deras intressen. Du är stresstålig, flexibel och har en god samarbetsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Omfattning: 100%
Arbetsort: Kalix
Arbetstid: Dagtid, måndag fredag (vid verksamhetsbehov ska du kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll, helg och storhelg. Flextid tillämpas. Du kan även få tjänstgöra vid andra orter i lokalpolisområdet under kortare perioder.)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör, Region Nord, Norrbotten, Östra Norrbotten, Stöd/Service grupp 1
Internutbildning:
Anställningen inleds med grundutbildning inom Pass. Utbildningen är förlagd dagtid under fyra dagar. Slutligen en veckas praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta anställningen.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Johan Ribom, gruppchef för stöd och service, tel: 076-146 32 84 alternativt lokalpolisområdeschef Lars Öberg, tel: 070-622 83 12.
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Marie Larsson, marie-i.larsson@polisen.se.

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner:
SACO
Polisförbundet
Fackförbundet ST
SEKO Polisen

Samtliga nås via växeln 114 14

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C32011/2019, per e-post till HR-konsult Marie Larsson marie-i.larsson@polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se