arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ assistent till Konkurrensverket

  • Yrkesroll

    Sekreterare

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    25 mars

  • Sök jobbet senast

    12 april

Om jobbet

Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och/eller konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.

Vi söker en assistent till funktionen för intern service, placerad på enheten för verksjuridik och internationella frågor, för arbete med sedvanliga administrativa assistent-uppgifter.

Dina arbetsuppgifter

Som assistent på Konkurrensverket ingår du i en grupp tillsammans med andra assistenter som ger administrativt stöd till alla enheter och arbetar med sedvanliga assistent-uppgifter såsom:

- korrekturgenomgång av texter och format, samt arbete med upprättande och ändringar av formatmallar
- kopiering och akthantering
- transkribering (överföring från tal till skrift) av ljudfiler
- bokningar av resor samt interna och externa möten
- det kan även förekomma arbete i vår reception/växel och i vår registratur.

Kvalifikationer

- Du har fullständiga betyg från gymnasiet.
- Du har minst ett års aktuell erfarenhet av administrativa assistentuppgifter.
- Du har god datorvana samt goda färdigheter i Word, Excel och PowerPoint. Dina färdigheter är aktuella och avser Office 2010 eller senare versioner.
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och har förmåga att språkligt granska och korrekturläsa texter

För att du ska trivas hos oss behöver du ha god samarbetsförmåga, ett gott omdöme och god servicekänsla. Du är noggrann och har en förmåga att arbeta självständigt och kan prioritera. Vidare är du ansvarstagande och punktlig.

Det är meriterande om du har:


- erfarenhet av transkribering av ljudfiler.

Upplysningar

Anställningen är på heltid, allmän visstidsanställning i sex månader med möjlighet till förlängning.

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till:

Marie Hellman, funktionsansvarig eller Martina Lystedt, HR-partner. Fackliga företrädare Emelie Buss Augustsson (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Sekreterare

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning