Arbetsgivarverket vann pris för employer branding-arbete

Arbetsgivarverket vann pris som Årets nykomling 2018 för sitt arbete med att profilera staten som attraktiv arbetsgivare. Priset delas ut för arbetet med varumärket Jobba statligt.

Bild: Delar av projektgruppen för Jobba statligt tog emot priset.Delar av projektgruppen för Jobba statligt tog emot priset, från vänster Jens Nilsson, grafisk formgivare, Ann Lindblad, projektledare, Lars Andrén, kommunikationschef och Linda Persson, webbredaktör.

Prisutdelningen hölls under torsdagskvällen på Hasselbacken på Djurgården i Stockholm där de nominerade inom privat, statlig och kommunal sektor hade samlats.

Arbetsgivarverket vann i kategorin Årets nykomling 2018 för arbetet med att profilera staten som attraktiv arbetsgivare genom varumärket Jobba statligt. Jobba statligt är ett varumärkesstöd som Arbetsgivarverkets 240 medlemmar kan använda sig av.

– Det känns otroligt roligt att vi blir uppmärksammade på det här sättet. Vi har arbetat intensivt med att lyfta fram vårt gemensamma arbetsgivarerbjudande och Jobba statligt under de senaste två åren. Vi har bland annat jobbat med sociala medier, ambassadörsskap och varit med på studentmässor. Jag vill rikta ett stort tack till juryn, Arbetsgivarverkets medlemmar som har prioriterat den här frågan och sist men inte minst till alla som har jobbat med projektet, säger Ann Lindblad, projektledare vid Arbetsgivarverket.

Juryns motivering lyder:

"Denna myndighet har historiskt haft en stark uppmärksamhet på frågorna. I syfte att öka uppmärksamheten kring staten som arbetsgivare har man arbetat genomgripande och strategiskt med attraktionsfrågorna. Analys och slutsatsnivån är mycket hög och ambitionen tydlig, att förändra bilden av staten som arbetsgivare. Det är lätt att bli imponerad av denna myndighet som på ett modernt, professionellt och proaktivt sätt angriper denna komplexa fråga."

Priset delas ut av Universum som varje år uppmärksammar arbetsgivare som kommunicerar starka arbetsgivarvarumärken.