Utbildningsseminarium kring att anställa i staten

12 okt 2017

Kategori
Seminarium/workshop
Datum
2017-10-12
Tid
10.00-16.00
Plats
Folkets Hus, Stockholm
Målgrupp
Personalchefer och HR-specialister
Anmälan
Gör din anmälan här

Välkommen till ett heldagsseminarium den 12 oktober med fokus på de regler som gäller vid rekrytering och anställning i staten.

Under dagen kommer vi att gå igenom hela processen från uppkommet kompetensbehov till det att arbetstagaren finns på plats. Vi går igenom de olika delarna av en rekrytering och det regelverk som då finns att förhålla sig till, bland annat:

  • Att ta ställning till vid uppkommet kompetensbehov
  • Kravprofil och information om anställning
  • Urval, beslut och dokumentation
  • Överklagande
  • Kontakter med lokala fackliga företrädare
  • Diskriminering i samband med rekrytering

Seminariet vänder sig till dig som personalchef, HR-specialist eller motsvarande. Antalet platser är begränsat till två deltagare per verksamhet.

Vi kommer att filma utbildningsseminariet som du i efterhand kommer att kunna ta del av på Arbetsgivarverkets webbplats.

Deltagande i seminariet är avgiftsfritt. Om du tvingas lämna återbud kan du göra det utan kostnad senast den 7 oktober. Därefter tar vi ut en avgift på 500 kronor för att täcka administrativa kostnader. Om du får förhinder kan du överlåta din plats till en kollega inom målgruppen. Hör av dig till oss i så fall.