arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Vi söker kundresurser till kundtorget i Malmö

  • Yrkesroll

    Jobbcoach/Utbildningscoach

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 november

  • Sök jobbet senast

    11 december

Om jobbet

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 

Verksamhetsområde arbetssökande i Malmö är en enhet med ca 190 medarbetare.

Våra kunder är arbetssökande bosatta i Malmö. Till vårt kundtorg söker vi nu flera kundresurser som aktivt kan möta och stödja våra kunder i Arbetsförmedlingens självservicetjänster.

Arbetsuppgifter


Du kommer stödja vid kundens inskrivning och övriga ärenden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt kan hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Grundat i en behovsbedömning kommer du upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning. I rollen ingår att följa lokala rutiner för att effektivt stödja Arbetsförmedlare i mötet med kund. I dina uppgifter ingår det även att ta emot och hantera handlingar enligt gällande regler på Arbetsförmedlingen.

Grundläggande kvalifikationskrav


- Slutförd gymnasieutbildning
- Minst 2-års arbetslivserfarenhet i Sverige
- God förmåga i svenska i tal, skrift och läsförståelse

Kompetenskrav för rollen


Du har lätt för och är intresserad av att ta till dig ny teknik, inte minst inom det datortekniska området. Du har förmåga att på ett kreativt sätt hitta tekniklösningar på olika problem. Du kommunicerar så att budskapet ska bli tydligt och lättförståeligt. Du lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Du får andra att känna sig respekterade. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och professionella. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vid avgörande situationer i arbetet styrs du av etik och värderingar.

Meriterande för rollen


- God muntlig kommunikation och läsförståelse i andra språk, till exempel: engelska, albanska, arabiska, dari, franska, tyska, mongoliska, persiska, ryska, somaliska, sorani, spanska eller tigrinja
- Van användare av digitala tjänster
- Tidigare erfarenhet av arbete som Kundresurs inom Arbetsförmedlingen

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


Anställningen är en tidsbegränsad anställning, som längst t.o.m. 2020-06-30. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Ansökan


Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.