arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Vi söker en junior supporttekniker

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 januari

  • Sök jobbet senast

    26 januari

Om jobbet

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.

Hos oss är det alltid något spännande projekt på gång.

För att nämna några så bygger vi just nu upp redundanta datacenter och har också påbörjat ett stort AI-projekt.

IT-enheten finns på vårt huvudkontor i Jönköping men vi har också kollegor på några av våra drygt 80 lokala kontor som finns i hela landet.

Vi är 35 kollegor och ett mindre antal konsulter som är uppdelade i ett driftteam, ett supportteam och tre utvecklingsteam.

Vi erbjuder

En spännande och bra arbetsplats med många projekt och några större förvaltningar där vi utvecklar teknik som ligger i framkant och som skapar nytta för Sverige och dess skogar! Vi kan erbjuda en bra balans mellan jobb och fritid och en bra möjlighet till utveckling inom ditt arbetsområde. Vi kommer också flytta in i helt nya lokaler i Jönköpings nya stadsdel Skeppsbron under våren 2021.

Arbetsuppgifter

Du kommer förstärka vårt supportteam med fokus på att sköta hanteringen av våra datorer. Det rör sig om till exempel logistik, imagetankning, felsökning och felanmälningar vilket tidigare en leverantör av hyrtjänster skött.

I tjänsten som junior supporttekniker hjälper du också till att lösa ärenden från medarbetare som har problem med sin utrustning eller mjukvara. I rollen ingår att ge användarsupport på distans till alla våra kontor.

I ditt team finns olika kompetenser och ansvarsområden. De ärenden som inte kan lösas av dig själv skickas vidare till någon inom teamet eller så löser ni problemet tillsammans.

Detta ingår också i arbetsuppgifterna:


- Beställningar av behörigheter, programvara och hårdvara.
- Support av annan hårdvara som till exempel mobiltelefoner.
- Informera incidentledare vid stora systemstörningar.
- Dokumentera och skriva instruktioner.

Supportteamets primära mål är att ge en bra support med hög kvalitet till våra kunder inom överenskommen tid.

 

Önskvärda kvalifikationer

- Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet.
- Jobbat med teknisk support och hantering av datorer och utrustning.
- Registrerat ärenden i ärendehanteringssystem som Microsoft Service Manager (SCSM) eller motsvarande..
- Har erfarenhet av Microsoftmiljöer som Active Directory, Office-paketet och SharePoint.
- Har lätt för att kommunicera både i tal och skrift på svenska.

Meriterande är om du dessutom har erfarenhet av:

- Praktisk erfarenhet av reservdelsbyten i bärbara datorer.
- Mobiltelefonsupport (Android och iOS) och MDM-system
- Configuration Manager
- Hålla interna kurser i till exempel Office-paketet.

 

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dig som person och ser gärna att du är social, positiv och serviceinriktad med en god förmåga att bemöta människor. Du tycker om problemlösning och att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du självgående och kommunikativ.

Vi anar att du är en lagspelare som gillar att arbeta tillsammans med andra i ett team och med kunden för att hitta lösningar.

Du har lätt för att se vad som behöver göras och tar egna initiativ, du tycker om att ta eget ansvar och är strukturerad och noggrann i ditt arbete.

Anställningen är ett år visstid med placering vid vår IT-enhet i Jönköping. Vi vill gärna ha Dig på plats så snart som möjligt.

Kontakt

Mer information lämnas av Gruppchef Johnny Hermansson, telefon 036-359425 eller Enhetschef Maria Thellman, telefon 036-359398.

Fackliga företrädare är för SACO Magnus Fürst, telefon 0560-689946 och för ST Cecilia Persson, telefon 0951-26684.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV via länken nedan senast den 26 januari 2020.

Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Så snart som möjligt Visstidsanställning