arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Vi söker administrativ chef till Östersundskontoret

  • Yrkesroll

    Administrativ chef

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    1 oktober

  • Sök jobbet senast

    23 oktober

Om jobbet

Välkommen till oss! Vi är en myndighet med uppdrag att bygga kunskap som ska användas för att effektivisera, ompröva och utveckla svensk tillväxtpolitik. Vår kunskap riktar sig i huvudsak till representanter för regeringen och dess myndigheter med uppdrag inom tillväxtpolitiken. Tre ord som vägleder det vi gör är integritet, kvalitet och relevans.

Viktiga tillgångar i vårt arbete är sakkunniga medarbetare, unika databaser och utvecklade samarbeten på nationell och internationell nivå. Myndighetens drygt 40 medarbetare finns på huvudkontoret i Östersund och på vårt centralt placerade kontor i Stockholm. Verksamheten bedrivs i fyra avdelningar med personal stationerad på båda orterna.

ARBETSUPPGIFTER

Som administrativ chef styr och leder du myndighetens stödverksamhet. Du har personal- och budgetansvar för sex medarbetare placerade på två orter, Östersund och Stockholm. Avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar för frågor såsom ekonomi, HR, registratur, it och telefoni, digital kommunikation, lokalförsörjning, miljöledning, säkerhetsfrågor, upphandling och administrativ service.

Du ansvarar för att myndighetens stödfunktioner organiseras, utvecklas och drivs med hög kvalitet i enlighet med ramarna för statlig förvaltning. Du är också själv operativ inom avdelningens ansvarsområde. Du för dialog med Regeringskansliet och andra aktörer med beröringspunkter till avdelningens ansvarsområde. Samverkan och förhandlingar med arbetstagarorganisationerna ligger också inom ditt ansvarsområde. Du är direkt underställd generaldirektören och ingår i ledningsgruppen. Med en helhetssyn bidrar du till Tillväxtanalys utveckling. Placeringsort är Östersund. Arbetet innebär resor, främst inom landet.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har en akademisk utbildning och genom arbetslivserfarenhet har förvärvat goda kunskaper inom ansvarsområdet.
Du ska ha goda kunskaper om svensk statsförvaltning, ekonomistyrning och redovisningsprinciper. Du bör också ha erfarenhet av upphandling och ser gärna att du har god kännedom om förvaltningsrätt.

För att lyckas i rollen behöver du ha en god ledarskapsförmåga att styra verksamheten mot beslutade mål och skapa förutsättningar till motiverade medarbetare. Att samarbeta, skapa goda relationer och främja samverkan internt och externt är en del av den förmågan. Vi ser också att du har erfarenhet av att säkerställa effektiva rutiner och besitter en förmåga till att organisera och strukturera arbetet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Tillväxtanalys tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Vi tolererar inte diskriminering, trakasserier eller annan kränkande särbehandling på arbetsplatsen.

För att skapa bra förutsättningar för en objektiv och kvalitetssäkrad urvalsprocess ser vi helst att du söker jobbet genom länken i denna annons. Dina uppgifter i ansökan är inte synbara för någon annan än den arbetsgivare som ansökan är riktad till, om du inte själv väljer att visa den. Efter att du har gjort en ansökan i Offentliga Jobb kan du logga in till din ansökan och uppdatera CV eller ändra i det personliga brevet och söka andra jobb inom Tillväxtanalys eller hos andra organisationer som är anslutna till Offentliga Jobb.

Vi har gjort mediaval i denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.