arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Verksamhetsutvecklare inom Avdelningen för Sjukförsäkringen i Stockholm

  • Yrkesroll

    Organisationsutvecklare

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    23 november

  • Sök jobbet senast

    12 december

Om jobbet

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Arbetsuppgifter och ansvar 

Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som har erfarenhet av att självständigt leda och driva arbeten där frågorna är komplexa.

I din roll kommer det ställas krav på att kunna analysera komplexa frågor och självständigt kunna leda och driva arbetet framåt. Uppdraget ställer krav på att lätt kunna skapa och underhålla nätverk med nödvändiga kontakter samt skapa goda relationer med organisationens medlemmar. Uppdraget ställer också krav på en hög förståelse för när vilka beslut behöver fattas. I rollen ingår även kommunicera komplexa frågor både internt såväl som externt.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi söker dig som

  • har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
  • har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och/eller verksamhetsutveckling.
  • har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
  • har goda kunskaper i projektledning
  • är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
  • är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
  • har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
  • är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt

Det är meriterande om du:

  • har erfarenhet av ledarskap
  • har erfarenhet av att ta fram olika business case
  • har erfarenhet av agilt arbetssätt
  • har erfarenhet av att arbeta i en stor organisation
  • har arbetat med digitalisering och automatisering
  • har erfarenhet av att arbeta i en verksamhet som är i kontinuerlig förändring
  • har erfarenhet av att ansvara och driva operativa och strategiska frågor
  • har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


Ett flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort är Stockholm men eventuell annan placeringsort kan diskuteras i samband med eventuell anställning. Resor förekommer i tjänsten.

Kontakt


Rekryterande chef: Monica Sjögerud, 010-116 30 16 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Alm, 010-111 79 30 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Peter Karlsson, 010-112 58 45, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 12 december 2021.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Organisationsutvecklare

Lön

Individuell lönesättning.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat