arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Verksamhetssamordnare till VO Arbetssökande på Arbetsförmedlingen

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 juli

  • Sök jobbet senast

    1 augusti

Om jobbet

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?

Enhetens uppdrag

Enheten ansvarar för verksamhetsområde arbetssökande inom de nordöstra stadsdelarna av Göteborg där flera av stadsdelarna är definierade som utsatta områden.

Utöver Göteborgsområdet ansvarar enheten också för kommunerna Lerum, Partille, Alingsås, Vårgårda och Herrljunga. Det arbetar cirka 90 medarbetare inom enheten.

 

Beskrivning av tjänsten

Vi söker nu en verksamhetssamordnare med inriktning verksamhetsutveckling som planerar genomförandet av utvecklingsarbeten genom att föreslå en plan, modell och struktur samt driver arbetet på egen hand med visst stöd av chef och kollegor. Det är verksamhetssamordnarens roll att leda grupper genom att beskriva och utarbeta strukturer och inspirera med egen kunskap, idéer, metoder och verktyg för att bearbeta frågor och uppgifter.

Arbetet innebär b.la. att:

- Leda och strukturera pass för ledningsgrupper av såväl större som mindre grupper
- Ansvara för och driva utvecklingsprocesser för ledningsgrupp, nätverk, samverkan
- Bidra till enhetliga processer och budskap för enheten
- Analysera statistiska underlag samt planera och strukturera processer
- Initiera och genomföra grundorsaksanalyser

 

Det är viktigt att du har en förmåga att skapa och bibehålla strukturer för att få alla deltagande aktörer motiverade och engagerade. Du måste även vara duktig på kommunikation, dvs kunna förmedla och skapa positivt intresse för arbetet. 

 

Grundläggande krav för tjänsten

- Högskoleutbildning om 180 poäng (120 poäng i tidigare system)
- Erfarenhet av att arbeta med processledning genom att driva, utveckla och genomföra
- Erfarenhet av arbete på strategisk nivå såsom att utveckla processer och leda förändringar
- God kommunikatör med erfarenhet av att kommunicera ut förändringar i organisationen
- Erfarenhet av arbete med digitala kanaler

 
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att analysera verksamhetsplanering och underlag
- Erfarenhet av strategiska införanden samt erfarenhet av att analysera dessa och ansvara för att driva arbetet
- Goda IT-kunskaper inom b.la MS Office
- Erfarenhet av att representera en organisation och driva arbete i olika former av nätverk

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 
Vårt erbjudande
Tjänsten är tillsvidare. Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Placeringsort: Göteborg

Intervjuer planeras till 27/8

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2021-08-01 märkt med Af-2021/0057 5068. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning