arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Verksamhetssamordnare med inriktning kommunikation

  • Yrkesroll

    Informatör/Kommunikatör

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    23 januari

  • Sök jobbet senast

    6 februari

Om jobbet

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?

HR-avdelningen

HR-avdelningen på Arbetsförmedlingen består av nio enheter och spänner över många områden, bland annat kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö och lönefrågor.

Vi söker nu en ny kollega till vår HR-stab! 

Staben har i uppdrag att ge ett kvalificerat ledningsstöd till HR-direktören och avdelningens ledningsgrupp. Vi ansvarar bland annat för avdelningens verksamhetsplaneringsprocess och uppföljning, kommunikation, riskanalyser, avtal, ekonomi samt avdelningsgemensam administration. 

Vi söker dig!

Vi söker dig som älskar kommunikation, är en skicklig - både skribent och strategisk kommunikatör, till en roll där du blir spindeln i nätet på avdelningen i kommunikationsfrågor. Du planerar och genomför kommunikationsinsatser och har koll på vilken kanal som passar bäst utifrån målgrupp. Du har ett övergripande ansvar för HR-innehållet i våra kanaler, självklart i nära samarbete med specialister och chefer på avdelningen. Du är en person som gillar struktur och ordning och reda, något som kommer till stor användning när du hjälper oss att få till en dokumentationsstruktur för avdelningens HR-processer.

Exempel på arbetsuppgifter


-Säkerställa enhetlig kommunikation och tonalitet i våra olika kanaler utifrån målgrupp 
-Samordning av HR-content i aktuella kanaler
-Säkra kommunikationsperspektivet i vår HR-årsplanering 
-Huvudredaktör och innehållsamordnare för HR-avdelningens information 
-Ansvar för avdelningens gemensamma dokumentationsstruktur och kommunikationskanaler
-Stöd och samordning av kommunikationsplaner på avdelningen
 
Grundläggande krav för tjänsten

- Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot kommunikation, ekonomi, personal, ledarskap, statsvetenskap eller vad som kan betecknas vara motsvarande inriktning (intyg bifogas i ansökan)
- Dokumenterad aktuell erfarenhet av arbete som kommunikatör, minst 2 år (intyg bifogas i ansökan) 

Övriga meriter för tjänsten


- Dokumenterad erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
- Erfarenhet av arbete vid en HR-avdelning
- Erfarenhet av att leda arbetsmöten, workshops och liknande mötesformer 

Personliga egenskaper


Du är mycket kommunikativ och har en förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla information. Du har en god analytisk förmåga och en strategisk blick. Du arbetar med hög integritet och är mål- och resultatinriktad. Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga. Du älskar att vara spindeln i nätet och är skicklig på att samordna olika uppdrag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring 

Vårt erbjudande


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna strand eller enligt överenskommelse.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag på 3500 kr/år. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
För denna tjänst erbjuder vi möjlighet till distansarbete upp till 49% på årsbasis.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan


Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest och arbetstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning