arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Utbildningsassistent i data- och systemvetenskap

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Lärarassistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 november

  • Sök jobbet senast

    3 december

Om jobbet

vid Institutionen för data- och systemvetenskap. Sista ansökningsdag: 2018-12-03.

Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) är en av de största institutionerna vid Samhällsvetenskapliga fakulteten, Stockholms universitet. DSV är också Sveriges äldsta och största institution inom IT. Institutionen finns vid campus Kista och har ca 180 anställda och ca 5 400 studenter.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av undervisning i form av handledning, utveckling av kursmaterial och rättning av inlämningsuppgifter och tentamina på kurser inom områdena programmering, systemutveckling, spelprogrammering och spelutveckling inklusive 3D-rendering och 3D-modellering.

Kvalifikationer

Behörig att anställas som utbildningsassistent är den som avlagt minst filosofie kandidatexamen i data- och systemvetenskap, eller har motsvarande kompetens som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ingår i anställningen. Erfarenhet från tidigare undervisning på högskola är ett krav. Som allmänt behörighetskrav gäller att ha såväl förmåga att samarbeta som den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Svenskspråkighet är ett krav vid tillsättningen.

Bedömningsgrunder

Vikt fästes vid den sökandes pedagogiska skicklighet visad genom undervisning av studenter på högskolenivå.
Vikt fästes vid den sökandes förmåga att samarbeta väl med befintliga lärare vid institutionen.
Särskild vikt fästs vid undervisning på högskolenivå inom områdena grundläggande programmering, objektorienterad programmering, spelprogrammering och spelutveckling inklusive 3D-rendering och 3D-modellering.
Vikt fästes vid den sökandes sakliga förmågor inom programmeringsspråken Java, Python, C++, C# och blueprint samt om spelmotorerna Unreal Engine 4 och Unity 3D, och 3D-modelleringsprogrammen Maya, Blender och Zbrush.

Anställningsvillkor

Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde fr.o.m. 2019-01-01.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt

Närmare information om anställningen lämnas av enhetschef Peter Idestam-Almquist, pi@dsv.su.se.

Fackliga företrädare

Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan

Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet – forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.