arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Upphandlingsspecialist

  • Yrkesroll

    Upphandlare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    11 oktober

  • Sök jobbet senast

    10 november

Om jobbet

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

Diarienummer ÅM2019-1755

Nu söker vi en upphandlingsspecialist till huvudkontoret i Stockholm.

Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.

Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter

Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

operativt arbete med att planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
förvalta och följa upp ingångna avtal
ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor
delta i arbetet med e-handel och hantera prislistor m.m. i samband med leverantörsanslutningar.
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer


Vi söker dig som har:

slutfört eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
godkunskap om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
flerårig erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare inom offentlig sektor
god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är initiativrik, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen


Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader

Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare


Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. 

Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.