arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Upphandlingsansvarig till Skolinspektionen, flera placeringsorter möjliga

  • Yrkesroll

    Upphandlare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 augusti

  • Sök jobbet senast

    22 september

Om jobbet

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.

 

Vi söker nu en ny kollega som ska ansvara för och utveckla vår upphandlings- och inköpsfunktion. Tjänsten innebär ett självständigt och kvalificerat arbete med allt från att driva upphandlingar till att ge stöd i inköp och ta fram rutiner.

Tjänsten är placerad inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som består av åtta medarbetare, din närmaste chef är ekonomichefen. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik som sitter i Stockholm. Arbetsplatsen för tjänsten som upphandlingsansvarig kan vara i någon av orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm eller Umeå. Tjänsten kan innebära en del resor beroende på arbetsplatsens placering.

Arbetsuppgifter


Du ansvarar för att utveckla och skapa tydliga rutiner kring inköp, avrop och upphandling på myndigheten samt ger stöd till enheter och avdelningar. Du kommer själv ha ansvar för att genomföra vissa upphandlingar och avrop. I arbetsuppgifterna ingår även att samordna inköp och ge avtalsägare stöd med avtalsförvaltning t ex avtalstolkning och förläggning av tecknade avtal.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har:
  • för uppdraget relevant akademisk utbildning eller annan eftergymnasial utbildning (YH eller motsvarande)
  • goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling, LOU, och dess tillämpning
  • minst fem års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom den offentliga sektorn
  • erfarenhet av att utveckla upphandlings- och inköpsfunktionen samt att ta fram och hålla olika dokument uppdaterad
  • flytande kunskaper av svenska i både tal och skrift

Meriterande:

  • erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och inköpssystemet Visma
För att lyckas i rollen, ska du vara strukturerad och kunna planera och driva ditt arbete självständigt. Du har ett pedagogiskt arbetssätt och hög integritet. Du arbetar systematiskt och slutför dina uppdrag med god kvalitet. Du har förmåga att både arbeta själv och tillsammans med andra.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten


Tjänsten är en tillsvidare anställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan


Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 22 sept., 2019. Ansökan har dnr 2019:6730.

Frågor


Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Stolarska tfn 08 58608047, har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Marjut Thelin tfn 072 987 4629.

 

Fackliga företrädare


Anna Kjellberg (Saco-S), Mattias Friström (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.

 

Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.