arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Två vikarierande ärendekoordinatorer

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    25 september

  • Sök jobbet senast

    20 oktober

Om jobbet

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?

Vi söker nu två vikarier under två av våra medarbetares föräldraledigheter.

ARBETSUPPGIFTER

Ärendeserviceenheten har hand om Länsstyrelsens digitala dokument- och ärendehantering, arkivbildning samt arkivvård och är en del av Avdelningen för verksamhetsstöd. Uppdraget är att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara ett administrativt stöd för myndigheten. Även utvecklingsfrågor kopplade till Länsstyrelsens mål att bli en modern, digital myndighet är en del av vårt uppdrag.

Som ärendekoordinator kommer du huvudsakligen att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara kontaktperson och dagligt stöd i ärendehantering mot myndighetens verksamheter. Det innebär att registrera och digitalisera inkomna handlingar, expediera handlingar, bevaka delgivningar och ge stöd, ge information och utbilda i vårt diarieföringssystem Platina. Viss form av receptionsarbete kan också förekomma.

Placeringsort: Göteborg eller Vänersborg.

Resor i tjänsten kan förekomma. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.

KVALIFIKATIONER


Du har gymnasieutbildning och behärskar svenska i både tal och skrift. Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig förvaltning. Du har några års erfarenhet av registreringsarbete, diarieföring och dokumenthantering. Du behöver ha en grundläggande kunskap om relevant lagstiftning som till exempel dataskyddsförordningen, offentlighet och sekretess samt förvaltningslagen. Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika typer av digitala verksamhetssystem är en förutsättning.

Det är meriterande om du har en utbildning med inriktning paralegal. Även meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina samt om du har arbetat med arkivfrågor.

Som person är du serviceinriktad och lyhörd för verksamheternas behov. Du är strukturerad och noggrann och tycker det är kul med administration. Du tar initiativ, bidrar med förslag till förbättringar och ser det som självklart att hjälpa till där det behövs.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

ÖVRIGT

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.