arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Två förvaltningsledare inom samhällsskydd och beredskap

  • Yrkesroll

    Projektledare, IT

  • Anställning

    Deltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 november

  • Sök jobbet senast

    16 december

Om jobbet

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker två förvaltningsledare för att leda förvaltning och utveckling av området samhällsskydd och beredskap för alla landets länsstyrelser.
En av förvaltningsledarna kommer att företräda verksamheten vilken är en halvtidstjänst och en kommer att företräda IT vilken är en heltidstjänst.

I rollen som förvaltningsledare inom förvaltningsobjekt samhällsskydd och beredskap erbjuder vi dig ett spännande och självständigt arbete med möjligheter till individuell kompetensutveckling och ansvar för att leda ett team med duktiga medarbetare.

I rollen som förvaltningsledare arbetar du:

  • lösningsorienterat och strukturerat med att utveckla och förvalta system inom samhällsskydd och beredskap
  • i nära samarbete med verksamhetens och IT:s representanter och utarbetar och följer upp planer på kort och lång sikt.
Som förvaltningsledare har du det övergripande ansvaret för ditt område och leder och samordnar arbetet för IT-avdelningen, verksamheten och externa leverantörer. Du har ansvar för leveransen inom ditt ansvarsområde och leder olika uppdrag och diskuterar såväl behov, krav och befintliga lösningar. Du ansvarar för plan och budget inom ditt område och deltar i det ständiga arbetet med att utveckla metoder samtidigt som du tar ansvar för din egen utveckling.

KVALIFIKATIONER

Rollen som förvaltningsledare ställer krav på helhetsförståelse, förmåga att leda förändringsarbete och förmåga att översätta verksamhetens behov till tekniska krav. Du är drivande och strukturerad. I din kommunikation har du förmåga att motivera andra och med ett positivt förhållningssätt skapar du goda relationer med dem du leder och samarbetar med.

Du behöver dessutom:

  • akademisk utbildning, med inriktning mot IT och/eller samhällsskydd och beredskap
  • erfarenhet av projektledning och att driva IT-projekt
  • erfarenhet av beredskapsfrågor

Meriterande är

• erfarenhet av förvaltningsstyrning (pm3)
  • kunskap eller erfarenhet kring ITIL
  • erfarenhet av arbete inom offentlig sektorVi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Övrigt

  • Placeringsort: Göteborg, Vänersborg, Mariestad, Karlstad, Jönköping, Luleå, Stockholm
• Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.

ÖVRIGT

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.