arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Två digitaliseringscoacher

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 maj

  • Sök jobbet senast

    21 juni

Om jobbet

Läkemedelsverket verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa.

Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vårt löfte till dig, varandra och alla våra intressenter är öppenhet, professionalism och proaktivitet. Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg.

Utvecklas på Uppsalas bästa IT-enhet
Läkemedelsverkets IT-enhet består av ett åttiotal medarbetare med helhetsansvar för att utveckla, förvalta och supporta myndighetens IT-system och användare.
  • Vi samarbetar med användarna för att utveckla verksamheten och skapa IT-stöd som gör nytta.
  • Vi deltar i hela livscykeln från idé, arkitektur & design, utveckling, test & driftsättning, förvaltning & incidenthantering och användarstöd.
  • Vi utvecklar kontinuerligt arbetssätt, teknik, verktyg och hur vi samarbetar i team för att på bästa sätt leverera.
Just nu växlar vi upp och befinner oss i en spännande utvecklingsfas med nya arbetssätt och stora förändringar i systemlandskapet där nya tekniska plattformar ersätter de gamla och där vi jobbar tätt tillsammans med kärnverksamheten för att möta framtida behov.

Genom digitalisering skapar vi bättre förutsättningar för Läkemedelsverket att vara en ledande kraft för bättre hälsa.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu två drivna personer som brinner för att utveckla Läkemedelsverkets medarbetare i digitalt arbetssätt och digitala verktyg. Din roll som coach är att enskilt eller i grupp stödja våra medarbetares användning av ny teknik för t.ex. digitala möten, utbildningar, demonstrationer och planering. Du kartlägger behov och utbildar i effektivare användning av kontorsstöd och samverkansverktyg både på dator och mobil med syfte att skapa personlig effektivitet i arbetet. Du bidrar till framtagningen av användarhandledningar och lathundar för de verktyg som används på Läkemedelsverket.

Du kommer också agera mentor för en medarbetare som under del av sin arbetstid ska utvecklas till en fullfjädrad digital coach.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som har gymnasieutbildning med relevant inriktning (IT, Teknik, Kommunikation, etc) samt:.
  • Goda kunskaper och erfarenhet av att utbilda den enskilda användaren i digitala arbetssätt och användning av digitala verktyg.
  • God kunskap i Microsofts kontorsapplikationer och samverkansverktyg inom Office 365

Meriterande

  • Eftergymnasial utbildning inom IT, teknik, kommunikation eller pedagogik
  • Erfarenhet från större organisationer och gärna inom offentlig förvaltning
  • Kunskap om hur man använder Adobe Connect och Cisco konferensteknik eller andra på marknaden förekommande digitala mötesplattformar
Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. 

Personliga egenskaper

För att vara framgångsrik i denna roll är du en pedagog som skapar dialog, utveckling och lärande. Du är tålmodig, drivande och gillar att ge god service. Vi förutsätter att du har en stark laganda men att du också kan arbeta och driva frågor självständigt. Din drivkraft är att kommunicera med människor och du har en stor passion för att utforska hur tekniken kan stödja kommunikationen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Sista ansökningsdag: 21 juni
Anställningsform: Visstid 1 år
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: IT-enheten
Diarienummer: 2.4.1-2020-044349

Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.

Kontakt

Du är välkommen att kontakta Bo Sarling eller Gabriella Brandell. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Kristina Nilsson, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se

Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat