arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Tullverket söker ny medarbetare till Verksamhetsservice

  • Yrkesroll

    Kontorsvaktmästare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    26 april

  • Sök jobbet senast

    16 maj

Om jobbet

Inom Verksamhetsservice Stockholm blir du en del av ett team på 10 personer där du erbjuds ett varierat och spännande arbete med service som vår gemensamma ledstjärna.

I teamet finns olika grundkompetenser vilket utgör grunden för det gemensamma tjänsteuppdraget. Nu söker vi dig som trivs bäst i en varierad administrativ och praktisk roll med fokus på struktur och ordning och reda. 

Om verksamheten: 

Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områdena inköp & upphandling, lokaler samt intern service. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem. Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 55 anställda. 

Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord. Enheten består av ca. 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg. 

Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling och förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på att underlätta vardagen för övriga funktioner inom Tullverket. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för servicen på vårt kontor. Till vår hjälp har vi ett ärendehanteringssystem som bland annat innefattar fordonservice, kontorsservice, beställningar, posthantering, lagerhållning och tjänstekortshantering.

I din roll kommer du även självständigt att få driva mindre uppdrag/projekt med varierande tidsramar.

Som en del av ett team är man behjälplig med samtliga sysslor som förekommer i verksamheten vilket även exempelvis innefattar bemanning av vår reception samt förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer:

  • minst en 3-årig gymnasieutbildning
  • minst 2 års erfarenhet av arbete som av arbetsgivaren bedöms liknande
  • mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i svenska
  • god förmåga att uttrycka dig muntligt i engelska
  • mycket goda kunskaper i Officepaketet
  • körkort, lägst klass B.

Meriterande:

  • erfarenhet av arbete med inventeringar och underhållsplaner
  • erfarenhet av beställningar och inköp
  • självständigt ansvarat för mindre uppdrag/projekt
  • erfarenhet av arbete med aktivitetsbaserade arbetsplatser (ABW). 
För att trivas och ge en god service i rollen hos oss behöver du:
  • ha ett gott bemötande och vara serviceinriktad
  • trivas med att jobba flexibelt och prestigelöst i ett team
  • vara ansvarstagande, noggrann, professionell och anamma självledarskap
  • ha god fysisk förmåga (tunga lyft förekommer)
  • vara praktiskt lagd och ha erfarenhet av att vara såväl utförare som duktig administratör.   
Det är viktigt att du klarar av att hantera stressiga perioder men också kunna ta initiativ och driva förbättringsarbete vid lugnare perioder. Du finner din drivkraft och arbetsglädje i att ge en god och professionell service.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

Övrigt


Referensnummer: PER 2021-338. 

Placeringsort: Stockholm. 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll och enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi genomför även en bakgrundkontroll. 

Tjänsten är tillsvidare men inleds med 6 månaders provanställning.

För mer information och ansökan


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa chefen för område öst/nord, Birgitta Karlsson, tel. 08-405 04 59. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. 

Fackliga företrädare är Gerhard Otterstadh, tel. 08-4565086 för OFR-P/TULL-KUST, och för Saco-S är Lena Edehag, tel. 08-456 58 68. 

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 16:e maj 2021. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

 
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 300 anställda och leds av generaltulldirektör Charlotte Svensson.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Kontorsvaktmästare

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat