arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Tullverket söker lokalspecialist (inom byggnadsteknik)

  • Yrkesroll

    Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 juni

  • Sök jobbet senast

    14 augusti

Om jobbet

Lokalenheten ingår i Administrationsavdelningen och ansvarar för Tullverkets lokalförsörjningsfrågor. Förhyrningarna består av kontor, specifika verksamhetslokaler samt disposition av fria lokaler. Lokalerna finns geografiskt över hela landet. Enheten styr, stödjer och utför arbetsuppgifter kopplat till anskaffning, förvaltning samt avveckling av lokaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


Du kommer att arbeta med Tullverkets lokalförsörjning där arbete med byggnadstekniska frågor är en viktig komponent. Arbetet innebär bland annat att utreda, planera och genomföra anskaffningar/förändringar av Tullverkets lokaler. Du kommer främst att arbeta som projektledare i lokalprojekt där du driver lokalförändringen. Din vardag kommer till stor del bestå av att analysera, kravställa, förhandla, beställa, stödja, besiktiga och följa upp i projektets alla skeden.
En viktig del i ditt uppdrag är att tillse lokalernas fysiska skydd och medverka i strategiska vägval.

Du kommer att vara delaktig i framtagande av budgetunderlag, årliga planer för lokalanskaffningar samt vid interna utredningarbeten och normgivningsunderlag. Du kommer ingå i ett engagerat team och i ditt arbete har du ett nära samarbete med andra enheter och avdelningar samt ett stort externt nätverk. Omvärldsbevakning ingår som en naturlig del i arbetet.

Placeringsort är företrädelsevis vid huvudkontoret i Stockholm men placeringsort kan också vara Göteborg eller Malmö. Tullverket har kommit långt i ett digitalt och aktivitetsbaserat arbetssätt vilket bland annat innebär att tjänsten har stor frihet under ansvar samt till viss del är formbar efter den sökandes behov och förutsättningar.

Resor inom Sverige ingår i tjänsten då lokalspecialisterna har nationellt ansvar.

Vi söker dig som har:

  • relevant högskoleutbildning med inriktning mot byggnadsteknik eller likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
  • minst 5 års erfarenhet av arbete med lokalanskaffning av kommersiella lokaler, fastighetsförvaltning eller liknande.
  • erfarenhet av projektledning inom byggentreprenader.
  • god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
  • förmåga att läsa och förstå engelska.
  • goda kunskaper inom MX Officepaketet, särskilt Excel och Outlook.
  • körkort klass B, samt körvana.
  • svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
  • arbete inom fysiskt skydd.
  • byggentreprenader.
  • offentlig förvaltning.
  • fastighetsekonomi.
  • rrojektledarutbildning inom fastighet eller med bygginriktning.
  • utbildning inom bygg och fastighet.
  • utbildning inom säkerhetsfrågor.
  • relevant utbildning med inriktning mot fastighetssektor.

Personliga egenskaper


Som person är du affärsmässig, ansvarsfull och flexibel och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har förmåga att samordna och tar egna initiativ och tilltalas av att ha ett gemensamt arbetssätt med kollegorna. Du är analytisk, strukturerad, och trivs i rollen som problemlösare. Vi värderar social kompetens högt och är angelägna om att du har lätt för att samverka, skapa och odla kontakter.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Övrigt


Referensnummer: PER 2022-567.

Placeringsort: Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt drogtest genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass.

Provanställning 6 månader tillämpas.

För oss är det självklart med en arbetsplats som är inkluderande och vi eftersträvar jämställdhet och mångfald.

För mer information och ansökan


Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Tobias Skelander, 08-405 04 65. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf Persson, 040-661 33 21 eller Elisabeth Eriksson, 08-405 00 69 och för Saco-S, Katarina Hernhut, 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 14 augusti 2022. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 300 anställda och leds av generaltulldirektör Charlotte Svensson.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning

Lön

Individuell lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat