arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Telefonister till VO Direkt Enheten kundsupport i Söderhamn

  • Yrkesroll

    Växeltelefonist

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 oktober

  • Sök jobbet senast

    27 oktober

Om jobbet

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 

Gillar du att ha många kundkontakter och ge en förstklassig service och bemötande via telefon?

Hos oss finner du den möjligheten!

Gillar du att ge service, stödja och informera? Då är du välkommen att söka jobb som medarbetare hos oss.

Arbetsförmedlingens Kundsupport har uppdraget att ge arbetsgivare, arbetssökande, leverantörer och myndigheter en enhetlig, effektiv och kvalificerad service.

Enheten Kundsupport tillhör Af Direkt med uppdraget att ge service till arbetssökanden, arbetsgivare, leverantörer och andra myndigheter via telefon, chatt och mail.

Vi ansvarar för ekonomisupport och support i omprövningsärenden för arbetsgivare och arbetssökande, utlämnande av kunduppgifter till andra myndigheter, vi ansvarar för myndighetens växel, varselhantering, kundrelationer samt kundundersökningar.

Kundsupport står för snabb, professionell direktservice via telefon och digitala kanaler samt ett kontinuerligt omhändertagande av kundinsikter.

Vi söker nu ett antal medarbetare med placering i Söderhamn.

Arbetsuppgifter


Som telefonist hos oss kommer din främsta arbetsuppgift vara att utföra telefonintervjuer i enlighet med givna riktlinjer och mot uppsatta mål och/eller med myndighetsingången där vi hanterar inkommande telefoni och utlämning av uppgifter till andra myndigheter. Detta kräver att du kan skapa förtroende samt är lugn och tydlig i din kommunikation via telefon. Arbetet innehåller även viss administration och registrering av data vilket ställer krav på att du är noggrann och strukturerad som person.

Det krävs att du har god förmåga att både kunna arbeta självständigt och tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter samt har viljan och förmågan att lära nytt.

Vid behov kan det förekomma andra arbetsuppgifter utifrån uppdraget som enheten har och därför läggs stor vikt vid flexibilitet.

Vi är en arbetsplats där vi stöttar varandra och hjälps åt att lösa frågor som uppstår. Du har alltid en kollega nära till hands när du behöver hjälp med något! Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.

Vi främjar hälsa på arbetsplatsen och vill att du nyttjar ditt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

 

Våra öppettider är vardagar kl. 08-16. Du jobbar efter schema och dina arbetstider är 8-16.30.

 

Grundläggande kvalifikationskrav


- Fullföljd gymnasieutbildning

- Två års arbetslivserfarenhet

- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse.

- God förmåga att kommunicera på engelska i tal

- Van användare av digitala tjänster

Kompetenskrav


- Kommunikativ/Tydlig

- Serviceinriktad

- Flexibel/förändringsbenägen

- Mål- och resultatorienterad

- Stabil

Meriterande


- Erfarenhet av kundkontakt i kontaktcenter, växel och digitala kanaler

- Erfarenhet av att guida kunder att använda e-tjänster

 

Om tjänsterna


1-4 tillsvidaretjänster med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan har en tillsvidareanställning i myndigheten. Placeringsort Söderhamn. Vi sitter i kontorslandskap och arbetet är kundintensivt och dynamiskt. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Ansökan


Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2019/0043 9368 senast den 2019-10-27. Intervjuer är tänkta under vecka 45. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.