arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Tekniker till IT-supporten

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 januari

  • Sök jobbet senast

    2 februari

Om jobbet

Brinner du för hög service och samtidigt har förmågan att hitta tekniska lösningar och vill arbeta i en föränderlig miljö, då kan det här vara jobbet för dig!

Arbetet innebär

I rollen som tekniker i andra linjens IT-support kommer du ge snabb och effektiv support till våra användare inom Sveriges Domstolar.

Arbetet är ansvarfullt och i denna roll är det viktigt att du har stor vilja att ta ansvar och lära dig nya saker.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera incident- och serviceärenden kring både mjuk- och hårdvara. Felsökning och felavhjälpning sker bl.a. via telefon och fjärrstyrningsverktyg. De supportärenden som är mer komplexa utreder du vidare tillsammans med berörd expertkompetens. Till stöd i arbetet har du i första hand teamet för IT-support där du och dina 4–5 kollegor jobbar under ledning av en teamledare.

Arbetsuppgifterna är varierande över tid och det finns goda möjligheter att växa och utvecklas.

Du kommer att fylla en viktig roll i arbetet med att förse Sveriges Domstolar med professionell service och stöd.

Vem söker vi?
Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av användarsupport med inriktning mot IT. Vi ser det positivt om du har erfarenhet av att kombinera både tekniskt och kundorienterat arbete.

Det är önskvärt att du har en eftergymnasial utbildning inom IT eller erfarenhet som bedöms likvärdig.

IT-supporten arbetar med ständig utveckling samtidigt som det löpande arbetet inom supporten ska upprätthållas. Vi behöver dig som kan se förbättringar och utveckling i det dagliga supportarbetet och föreslå och genomföra dessa.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, analytisk och lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera en omväxlande vardag. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom ett eller flera av följande tekniker/områden:

- Windowsbaserad klientmiljö
- Microsofts Office applikationer, Outlook, Internet Explorer/Edge
- Grundläggande nätverkskunskaper
- Print i nätverksmiljö, ”Follow me print” m.m.
- Microsofts System Center Configuration Manager
- Active Directory
- Powershell, Automatisering
- Självbetjänings- och ärendehanteringssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Domstolsverket är i en stark utvecklingsfas med fokus på digitalisering, interna arbetsprocesser och fortsatt utveckling av moderna arbetssätt. Myndigheten håller en hög kvalitet i det man gör och är väl ansedd för sin kompetens och kvalitet.

Vi erbjuder en miljö som präglas av en hög tilltro till våra medarbetare och att varje person tar stort ansvar för sitt jobb. För oss är medarbetarna vår största tillgång!

Läs gärna mer om att arbeta inom Sveriges Domstolar under området "Arbeta hos oss" på www.domstol. se.

Vilka är vi

IT-avdelningen är hjärtat i 80 domstolars digitalisering och underlättar vardagen för över 7000 användare över hela landet. Vi jobbar med moderna tekniker och arbetssätt för att lösa Sveriges Domstolars behov av IT. Totalt är vi 100 kollegor på avdelningen, som arbetar brett inom många olika områden.

Hos oss på Domstolsverket har vi hög kompetens och vi arbetar engagerat, kvalitetsinriktat och målstyrt. Vägledande för ledning, styrning och utveckling är den statliga arbetsgivarpolitiken. Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 390 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges.

Övrigt

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Domstolsverket tillämpar individuell lönesättning.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning