arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Sveriges EU-representation söker fastighetshandläggare

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Fastighetsförvaltare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 maj

  • Sök jobbet senast

    20 juni

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. UM2021/17477/BRYR representationen.bryssel-ansokan@gov.se

Om jobbet

Vill du arbeta med fastighetsfrågor på Sveriges största utlandsmyndighet, belägen i Bryssel? Lockas du av att jobba i en internationell miljö med spännande uppdrag? Vi söker dig med en god förståelse av byggteknik och som inspireras av en varierad arbetsdag. Vi kan erbjuda dig en utvecklande och utmanade tjänst i Europas hjärta.
Din arbetsdag. EU:s morgondag.
Målet för EU-representationens verksamhet är att vara ett effektivt instrument för regeringen på EU-arenan. För att uppnå detta mål behövs engagerade medarbetare inom alla enheter.
Vi nu söker en lokalanställd medarbetare till representationens administrativa enhet. Tjänsten som fastighetshandläggare innebär ansvar för förvaltning av kanslibyggnad och residens, inklusive möbler. Vidare ingår ansvar för representationens kontor i Luxemburg och Strasbourg.
Fastighetshandläggaren är projektledare vid renoveringar och ombyggnationer. Dessutom ingår att följa upp underhållsprogram av tekniska installationer, lättare arbeten samt inköp till kansliet och andra fastigheter inom ansvarsområdet. I och med tjänstens karaktär kan oregelbundna arbetstider emellanåt förekomma.
I tjänsten ingår breda samarbetsytor internt och externt, gentemot Utrikesdepartementets fastighetsenhet och Statens fastighetsverk (SFV) samt med lokala entreprenörer. Vid mindre arbeten och projekt får fastighetshandläggaren stöd av vaktmästerifunktionen.
Första halvåret 2023 är det dags för Sverige att ta över det roterande ordförandeskapet i Europeiska unionens råd. Det kommer innebära ett ökat arbetstempo för samtliga medarbetare men det kommer framför allt att bli en unik och lärorik arbetslivserfarenhet. Inför och under den perioden kommer representationen ha två fastighetshandläggare. Nuvarande befattningshavare stannar i sin roll till slutet av ordförandeskapet.
Din bakgrund
Vi söker dig med en god förståelse för byggnadsfrågor. Det är meriterande om du har utbildning inom området men är inte ett krav. I tjänsten är förmågan att utrycka sig obehindrat på engelska ett krav. B-körkort är också ett krav.
Arbetslivserfarenhet från el/HVAC/VVS eller bygg är meriterande, likaså tidigare arbetslivserfarenhet vid eller annan erfarenhet av samarbete med SFV. Lokalkännedom om branschen i Bryssel och Belgien är också en merit. Kunskaper i svenska, franska och nederländska är meriterande men inte ett krav.
Dina egenskaper
Vi söker dig som anstränger dig för att leverera lösningar och behåller lugnet i pressade situationer. Vi ser att du är tillmötesgående och gillar att ge service. Du tar ansvar för din uppgift, driver processer vidare och kan strukturera ditt arbestsätt för att uppnå resultat. Du ser möjligheter i förändingar och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Då tjänsten innebär nära samarbeten behöver du tycka om och vara bra på att arbeta med andra. Eftersom arbetsbördan inför ordförandeskapet förväntas vara hög är stresstålighet av vikt.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid från och med 1 januari 2022.
Tjänsteresor till Luxemburg och Strasbourg ingår i tjänsten.
Säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas då tjänsten är säkerhetsklassad.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kanslichef Åsa Ring, +32 (0) 289 56 59 eller fastighetshandläggare Stephen Hull,+32 (0)2 289 58 69.
Du är även välkommen att kontakta HR-handläggare Johanna Nylander, +32(0)2 289 56 63 för frågor om anställningsvillkor och information om Bryssel.
Facklig kontaktperson för ST UM är Anna-Charlotta Eriksson, +32 (0)2 289 57 64 och för Saco Eddy Fonyódi, +32 (0)474 87 28 66.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via e-post till representationen.bryssel-ansokan@gov.se senast den 20 juni 2021. Ange diarienummer UM2021/17477/BRYR i din ansökan.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Engelska
Önskat
  • Franska
  • Nederländska

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsgivaren vill att du skickar din ansökan via e-post. representationen.bryssel-ansokan@gov.se